Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Na veel mail en belverkeer met winkel van aankoop kwam de mededeling: "Merk voert alleen volledige reparaties uit en repareert niet enkel het defecte onderdeel". Dit betekent dat Merk mij wil laten betalen voor een nieuw beeldscherm en een nieuw mainframe, terwijl deze niet vervangen hoeven te worden.
Mijn vraag is nu, mag merk onderdelen repareren die niet kapot zijn en mij daarvoor kosten rekenen?
Ik vergelijk dit met je auto naar de garage brengen vanwege een kapotte koplamp, en dan bij terugkomst het vijfvoudige moeten betalen omdat ze ook maar voor de zekerheid het motorblok hebben vervangen.
Ik heb tot op heden nog niets betaald en ook de tablet ligt nog bij de fabriek van het Merk.
Ik ben van mening dat de verkoper het product gratis moet laten repareren of vervangen, als het binnen de garantietermijn van twee jaar stukgaat.
Kijkt u even op deze website:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Als u een aankoop heeft gedaan in een winkel, dan de tablet gaat binnen 6 maanden kapot dan wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst voldoet. De verkoper moet dan bewijzen dat het aan u ligt dat de tablet kapot is gegaan. In sommige gevallen kan dit echter wel anders zijn. U heeft in dit geval een wettelijke garantie van 6 maanden.
Na deze 6 maanden kan de verkoper/fabriek u ook nog garantie geven. U kunt door een jurist een juridische brief laten opstellen naar de verkoper.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u persoonlijk contact met mij opnemen.