Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


mijn moeder is jarenlang klant geweest bij kpn
Nu is zij in november 2012 overgestapt naar upc. Deze hebben de overstap geregeld. Echter mijn moeder krijgt nu een nota van de KPN ivm overstappen. Ze geven bij KPN aan dat mijn moeder had moeten doorgeven dat ze niet akkoord gaat met automatische verlengingen van haar contract met een jaar. Vervolgens had ze volgens kpn al voor 1 okt haar contract dan moeten opzeggen. Ze zou nu nog een contract hebben tot 1 jan 2014 . Dit klopt volgens mij niet ivm nwe regels ivm opzegtermijnen

Beste vraagsteller,
telefoniecontracten zijn na de eerste verlenging per maand opzegbaar. Er wordt dus niet opnieuw met een jaar verlengd. Mogelijk beroept KPN zich op overgangsrecht maar omdat de verlenging per 01-01-2013 zou ingaan, kan dit ook niet. Ik begrijp de opstelling van KPN niet tenzij het een zakelijk abonnement is, dan gelden deze regels namelijk niet!

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw reactie. Op de een of andere manier heeft mijn moeder wel een zakelijk abonnement. Hoe dat kan is bij mijn moeder niet duidelijk. Ze heeft wel een eenmanszaak, maar geen personeel en een zakelijk abonnement was ze niet eens van op de hoogte.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag