Particulier
eerste keer betreft de eerste melding
tweede keer omdat na anderhalf uur niemand kwam
derde keer omdat de door bovag ingeschakelde hulpverlener alleen tegen betaling hulp wou verlenen Is de verzekeraar niet verplicht om overeenkomstig de afgesloten verzekering mij gratis hulp te bieden na 1 melding? Na de derde melding werd ik weer doorverbonden met dezelfde hulpverlener die weer betaling vroeg voor zijn hulp Ten einde raad heb ik de dichtstbijzijnde garage de auto laten openmaken voor 30.25 euro, welke de Bovag weigert te vergoeden, terwijl de ingeschakelde hulpverlener 138 euro voor zijn hulp vroeg
U bent afhankelijk van de polisvoorwaarden waarvoor u verzekerd bent. Indien daarin staat dat u voor deze handeling verzekerd bent, zonder eigen bijdrage of iets dergelijks, dan zouden zij de kosten moeten vergoeden. Het kan zijn dat u dan ter plekke aan de dienstverlener moet betalen en dat u dan de rekening bij uw verzekering indient.
Aangezien u nu kosten heeft gemaakt waarvoor u mogelijk verzekerd zou zijn, kunt u het beste een brief schrijven naar de betreffende verzekeringsmaatschappij. Daarin dient u duidelijk aan te geven wat er gebeurt is, welke rol uw verzekeringsmaatschappij daarin gespeeld heeft, welke kosten u uiteindelijk gemaakt heeft en deze bij hun claimt.