Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Mag webwinkel dure kosten voor retourzending eisen?
Ik heb twee jurkjes besteld in een Nederlandse webwinkel. Na ontvangst ( op 9 mei '22 besteld en op 3 juni '22 ontvangen) blijken de producten(jurkjes) totaal niet te lijken op de afbeeldingen in de webshop. Sterker nog de jurkjes worden ook, met dezelfde afbeelding, op Alie-expres aangeboden voor een veeeel lagere prijs. Op de website staat vermeld 100% niet goed geld terug garantie. Dus ik nam contact op met de webwinkel en verzocht om een retour formulier zodat ik de jurkjes terug kon sturen. De webwinkel geeft aan dat het mogelijk is om de jurkjes retour te sturen, maar wel op eigen kosten. Tot nu toe dacht ik nog, ja oké jammer ik ben er ingestonken maar de schade blijft beperkt. Maar nu geeft de webwinkel aan dat ik de producten naar hun magazijn in China moet versturen, met een track en trace code. Doe ik dit niet dan nemen zij de retours niet in behandeling. De kosten voor deze verzending zijn +/- 35 euro. De jurkjes waren € 34,95 en €27,95, de verzendkosten bij aanschaf waren gratis. Nu baal ik uiteraard ontzettend en vraag ik mij af of de webwinkel dit wel mag eisen van een consument. Ik heb de producten gekocht met KLARNA, deze zijn dus nog niet betaald, maar staan in de wacht. Inmiddels heb ik via social media contact met andere gedupeerden, onder deze gedupeerden weet niemand wat onze rechten zijn. Ik hoop dat u mij hier een advies in kan geven.