Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mag renteaanbod vervallen door drukte bank?

Wij hebben in verband met de lage hypotheekrente in februari contact gezocht met een financieel adviseur die aangesloten is bij van Bruggen adviesgroep en officieel bij Kifid staat geregistreerd.
In april leek het allemaal in kannen en kruiken te zijn, weliswaar moesten we soms nog wat verlopen documenten opnieuw mailen zoals een werkgeversverklaring o.i.d. Lang verhaal kort; Financieel adviseur vertelde mij dat als ik wederom vroeg of via mail of telefonisch of alles in orde was, dat de bank langzaam was en het daar erg druk was, dus de uploads of mailtjes niet snel werden beantwoord. Uiteindelijk zo'n drie weken geleden, dus half mei gaf de adviseur aan dat het rente aanbod was verlopen. Hij beriep zich op dat moment op het feit dat er stukken niet waren aangekomen bij de bank vanwege een software verandering bij zijn werkgever van Bruggen adviesgroep. Vanaf dat moment ben ik alleen nog gaan mailen om het zwart op wit te krijgen dat er fouten zijn gemaakt van hun kant en niet van de onze. We hebben hem ook gezegd dat we dan maar een actueel rente aanbod vast moesten aanvragen. Adviseur vertelt ons nou al drie weken dat er intern in de bank waar rente aanbod is aangevraagd een soort coulance aanbod geregeld kan worden misschien. Inmiddels is de rente immers meer dan twee keer zo hoog. Sinds vorige week vraagt hij ons om twee nieuwe rente aanboden (tegen de nieuwe rente, dus niets coulance/ compromis) te tekenen. Ik overweeg een officiƫle klacht in te dienen. Ik heb Kifid hier over gebeld, maar die mag hier inhoudelijk niet op ingaan. Ik wil graag weten of we sterk staan hier in.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag