Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mag incassobureau opzettelijk kosten verhogen?

Een incassobureau heeft mij gevraagd om een formulier in te vullen (inkomsten & uitgaven) om een betalingsregeling af te spreken voor een bepaalde datum. Dit formulier werd mij per e-mail toegezonden maar omdat ik geen printer heb, wilde ik deze via de website van het bureau invullen. Bij alle pogingen gaf de website een error aan. Ik heb hen een e-mail gestuurd, een aantal dagen voordat de uiterlijke datum verstreken was, waarin ik dit meedeel. Ik vraag hen tevens of ik de gevraagde gegevens "gewoon" in een e-mail mag toezenden zodat deze op tijd bij hen in bezit zijn. Als antwoord kreeg ik een e-mail waarin men mij verwees naar de bijlage. Hierin was wederom het formulier toegevoegd waarvan ik voorheen had aangegeven deze niet uit te kunnen printen. Ik heb getracht dit om te zetten naar word zodat ik het op die manier kon invullen maar dat mislukte. Ongeveer 2 weken na alle pogingen deed de website van het bureau het gelukkig wel en kon ik het formulier invullen. Wel was dit na de gestelde datum. Mijn voorstel voor een betalingsregeling werd afgewezen doordat ik het te laat had aangevraagd. Ik heb hen uiteraard gecontacteerd over het feit dat het formulier te laat is ingevuld door het falen van de website van het incassobureau en dat ik op alle mogelijke manieren het formulier/de gevraagde gegevens heb willen doorgeven en ruim voor het verstrijken van de deadline. Antwoord: U was te laat, dus geen betalingsregeling mogelijk en procedure wordt verder gezet met wellicht extra kosten voor u. (alle communicatie is via e-mail gedaan dus alles is terug te lezen).
Is dit terecht?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag