Familie, Scheiden, Alimentatie
Particulier
voor beantwoording van deze vraag zijn de algemene voorwaarden van het KDV belangrijk. Als er overduidelijk geen sprake is van een opzegging snap ik ook de opzeg termijn niet en zou deze niet betaald hoeven te worden, geld deze termijn van 4 maanden wel als opzegging kan ik me voorstellen dat er wel een opzegging termijn verschuldigd is. U bent dan wel gehouden deze te betalen.
al met al is het belangrijk te weten wat er in het contract en algemene voorwaarden staat. Daarnaast zou ik als ik u was kijken of men er met bemiddeling kan uitkomen, mocht u meer willen weten kunt u mij bereiken via de profiel gegevens.
Inderdaad, kijk naar de algemene voorwaarden. Maar ik waarschuw alvast. Wat u zou willen is een tijdelijke stopzetting. De meeste KDV kennen dit fenomeen niet, hun kostenstructuur is er ook niet op gericht. Het is dan mogelijk dat iedereen in de zomermaanden het contract 2 maanden op non-actief gaat zetten. Op zich wel leuk om over na te denken als een marketinginstrument.
De KDV hanteren in hun voorwaarden doorgaans een onverbiddellijke 2 maanden opzegtermijn. Kijk of er sprake is van een 'bijzonder geval' in de voorwaarden waarop u zich zou kunnen beroepen.
Qua onderhandeling zou ik 'in de strijd gooien' dat u dan weer terugkomt bij het KDV. Indien zij niet akkoord gaan dan zijn er nog genoeg andere KDV die graag een nieuwe klant binnenhalen.