Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mag de sportschool mij deze vergoeding vragen of sta ik in mijn recht mijn abonnement op te zeggen?

In augustus 2020 heb ik mijn abonnement bij de sportschool verlengd voor 2 jaar. Door privé omstandigheden met langdurige zorgtaken heb ik geen tijd meer voor de sportschool en heb ik begin december een poging gedaan om het abonnement op te zeggen. Ik was in de veronderstelling dat dat kon omdat het al de 3e verlenging was.
Eerste reactie van sportschool is dat dit niet mogelijk is. Na 2e email van mij waarin ik aangaf dat hun voorwaarden aangeven dat opzegtermijn voor 2jarig abonnement 2 maanden is vandaag een oplossing ontvangen waarin zij voorstellenmijn abonnement per 1 feb 2021 te eindigen maar dat mijn huidige abonnement dan met terugwerkende kracht wordt omgezet naar een 3 maandelijks abonnement. Dit zou betekenen dat ik nog 120 euro verschil moet bijbetalen.
In hun ogen is dit gerechtvaardigd omdat mijn abonnementsvorm in augtus 2020 is gewijzigd (Dit bleek nl al 2 jaar fout in hun systeem te staan door vorige manager na verhuizing naar nieuwe locatie).

Mag de sportschool mij deze vergoeding vragen of sta ik in mijn recht mijn abonnement op te zeggen?

Alvast bedankt

Nee niet als de sportschool zelf een fout in het systeem zet. Bijzondere vormen van abonnementen kunnen recht geven op kortingen of rechten , bijvoorbeeld een 2 jarig abonnement. Als voor een dergelijk abonnement een opzegtermijn van twee maanden wordt gebruikt, en u betaalt voor dit abonnement, dan geldt dat u met inachtneming van die 2 maanden mag opzeggen. Ik begrijp niet goed waarom de sportschool eigenhandig de vorm wijzigt, dat wordt niet duidelijk uit uw vraag.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag