Familie, Scheiden, Alimentatie
Particulier
Onze zoon is onder behandeling bij een orthodontist. Tijdens een behandeling werd gezegd dat hij voortaan contant diende te gaan betalen ivm wanbetaling. Wij hadden echter nog nooit een rekening ontvangen. Bij navraag bleek dat onze zoon opeens op een ander adres in de administratie van de tandarts voorkwam. Een adres voor ons totaal onbekend en wij wonen reeds een aantal jaren op ons huidige adres, waar ook onze zoon op geregistreerd stond.
Na dat dit gecorrigeerd was kregen we van de reguliere factureringsmaatschappij (FaMed) een aantal rekeningen die wij op zeer korte termijn dienden te voldoen, een datum was zelfs al verlopen. Hierop is wederom contact met de assistente van de tandarts geweest. Bij de vraag of dit ten gevolge van de foute adressering was werd geantwoord dat dit toeval was.
expliciet nagevraagd of er nog meerdere rekeningen volgden, was het antwoord "dit komt allemaal vanzelf". Een week later vallen er een vijftal facturen van een incasso bureau op onze deurmat. Hierbij werden forse boetebedragen gevraagd ivm het niet betalen van eerdere facturen (die dus nooit aan ons zijn verstuurd). Hierop wederom contact gelegd met de secretaresse van de tandarts en de situatie wederom uitgelegd. Hierop heeft zij verteld dat ze contact op gaat nemen met de administratie en dat mij de officiele facturen toegezonden zouden worden en niets hoefde te doen met de facturen van Credios (het incassobureau), welke drie dagen later wederom 5 brieven stuurt zonder acceptgiro maar wel de mededeling dat de facturen voor maandag (het is nu vrijdag) betaald dienden te worden. Wij hebben op advies van de secretaresse van de tandarts hier dus niets mee gedaan. Het gevolg is nu dat ik vandaag dd 27-12-12 wederom brieven met boetebedragen van Credios ontvang. Na contact met Credios wordt mij verteld dat ik beter had moeten lezen en de betreffende facturen had moeten betalen en dat de tandarts of zijn secretaresse geen speler zijn in deze. Dit staat inderdaad zo vermeld in de brieven van Credios echter hebben wij gehandeld in overleg met de secretaresse van de tandarts. Wij hadden een nieuwe factuur verwacht van het normale factureringsbedrijf van onze tandarts (FaMed) temeer omdat wij nog nooit de originele facturen ontvangen hadden.
Kortom ten gevolge van een fout van de administratie bij de tandarts worden wij nu geconfronteerd met een incassobureau. De secretaresse van de tandarts zegt ons het komt allemaal goed, wacht maar af en met de facturen van Credios hoeft u niets te doen, maar ondertussen zitten wij nu wel met deze boetes, een oningevulde dagvaarding en waarschijnlijk een registratie bij het BKR. Tandarts is gesloten ivm de feestdagen...
Kortom Help!?
Uitgaande van uw verhaal zou ik als u het wel er mee eens bent dat er behandelingen zijn geweest waarvoor u moet betalen dat bedrag wel te betalen. De boetes incassokosten etc die in rekening worden gebracht zou ik niet betalen omdat de rekening niet eerder aan u verstuurd zijn. Het is verstandig ook een brief te sturen aan Credios met een kopie aan uw tandarts waarom u de boete etc niet betaald. Wijs er ook op dat u op advies van uw tandarts met nieuwe aanmaningen niets meer doet. Als Credios toch nog aanmaningen stuurt dan kunt u gewoon laten liggen. Pas als er een deurwaarder aan de deur komt met een dagvaarding dan is het verstandig verdere hulp te zoeken.