Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


LOI draait kosteloze verlenging terug?

Ik heb in juni contact gehad met de LOI. Ik heb 3 maanden moeten wachten op een beoordeling van mijn product, ze zijn ontzettend slecht bereikbaar, ik heb 2 weken lang niet kunnen inloggen en er wordt 18 dagen later dan aangegeven pas reactie gegeven op een klacht of mail. In juni heb ik aangegeven dat dit ervoor zorgt dat ik minder tijd aan mijn studie kan besteden dan gewenst en ik hier graag een compensatie voor wilde ontvangen. Er is mij toen een kosteloze verlenging toegezegd via de mail van 6 maanden. Ingangsdatum oktober tot en met eind maart 2024 ( dat was de eerst volgende mogelijkheid ). Vervolgens krijg ik een mail dat mijn serviceduur afloopt op 1 oktober. Ik heb toen zelf contact opgenomen met de LOI omdat ik het vermoeden had dat er is iets mis was gegaan met de verwerking van de verlenging. Er werd mij verteld dat de opleiding zou stoppen waardoor de verlenging niet door zou kunnen gaan. Ze hebben aangegeven dat ze het verder zouden uitzoeken en er op terug zouden komen. Ik heb niks meer gehoord.

2 weken later heb ik weer contact opgenomen. Deze medewerker gaf aan dat de studie helemaal niet zou stoppen maar dat er maar 4 verlengingen mogelijk zijn en dat deze kosteloze verlenging niet toegezegd had mogen worden. Ik heb aangegeven dat ik 2 x betaald heb voor een verlenging en eerder een kosteloze verlenging heb ontvangen. En als deze wel is toegezegd vind ik het gek dat er dan geen oplossing is. LOI gaf aan dat dit heel vervelend is en dat ze zouden kijken naar een oplossing.
Een week later krijg ik een mail, dat ik 50 procent korting krijg als ik me opnieuw inschrijf voor de opleiding à ca. 2200 euro. Lijkt mij een bijzondere oplossing.

Ik heb de toezegging in een mail en ik vind dat ik hier recht op heb. Mochten zij een fout gemaakt hebben, dan hadden zij ook contact met mij op kunnen nemen om dit eerder aan te kaarten. Ik kom hier nu 3 weken voor het beëindigen van de studieduur achter waardoor ik geen modules meer kan afronden die ik graag wel nog had willen doen.
Zij refereren naar hun voorwaarden waar in zou staan dat je maar 4 keer kan verlengen. Wegen voorwaarden hier zwaarder dan het toezeggen van een verlenging?
Het gaat om een studie van 6 maanden, waarbij ik bij aankoop van de studie 6 maanden extra kreeg (standaard). Vervolgens heb ik 2 x bijgekocht à 289 euro en 1 keer kosteloze verlenging gekregen in verband met problemen met inloggen, bereikbaarheid etc. Nu is er dus nogmaals een kosteloze verlenging toegezegd die ik niet krijg.
Ik hoor graag of ik hier in mijn recht sta om een andere oplossing te krijgen om mijn studie af te ronden of dat zij gelijk hebben en ik geen poot heb om op te staan.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag