Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Leverancier geeft geen geld terug
Op 14 juli kocht ik bij u een Terra bakfiets voor 1984 euro (inclusief bezorging), deze is op 21 juli bezorgd. Op 31 juli liet ik de groothandel weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik heb hen meerdere malen verzocht (via de mail, telefoon en WhatsApp) het product op te laten halen, zodat ik mijn betaling terug zou kunnen krijgen. in eerste instantie gaven ze aan dat het allemaal geregeld zou worden en omdat de leidinggevende op vakantie was, het even zou duren voordat het allemaal geregeld zou worden. We zijn nu een aantal weken verder en alle pogingen van mijn kant om contact met hun op te nemen, worden keihard genegeerd.
Tot op heden heb ik nog geen concrete afspraak kunnen maken om de bakfiets op te laten halen of een betaling van hun te ontvangen, omdat zij niet reageren op al mijn pogingen om contact met hen op te nemen.
Mijn vraag is wat voor vervolgstappen ik nu kan nemen. Moet ik zelf het transport van de fiets regelen en dan nog een keer eisen dat ze mijn geld terug betalen? Moet ik meteen juridische stappen ondernemen? Of is er een andere procedure die ik kan volgen om alsnog mijn geld terug te krijgen?
Tot op heden heb ik nog geen concrete afspraak kunnen maken om de bakfiets op te laten halen of een betaling van hun te ontvangen, omdat zij niet reageren op al mijn pogingen om contact met hen op te nemen.
Mijn vraag is wat voor vervolgstappen ik nu kan nemen. Moet ik zelf het transport van de fiets regelen en dan nog een keer eisen dat ze mijn geld terug betalen? Moet ik meteen juridische stappen ondernemen? Of is er een andere procedure die ik kan volgen om alsnog mijn geld terug te krijgen?
Het is van belang dat er een ingebrekestelling wordt verzonden aan de leverancier, waarmee vervolgens nadere juridische stappen genomen kunnen worden om zo uw betaalde gelden terug te verkrijgen. Als u nader contact met mij opneemt, dan kan ik u hierin kosteloos bijstaan desgewenst.
Gegroet, de heer Groenewegen, J.