Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Lekkende cv

In mijn woning constateerde ik in januari dat de waterstand regelmatig bij moest worden gevuld. Omdat ik de woning wilde verkopen wilde ik dit ook goed hebben. Het installatiebedrijf is diverse keren geweest. Op hun verzoek heb ik hiervan een melding gemaakt bij mijn verzekeraar. Het installatiebedrijf is gaan zoeken en deze zijn een aantal keren geweest. iets van 8 keer. In die 8 keer hebben ze diverse keren verschillende zaken aan gepast zoals reparatie lekkage in vloer, nieuw expansievat. koppelingen vervangen. en we hebben een tijdje een proef gedaan om beneden open te laten en beneden af te sluiten. Toen bleef de waterstand goed. Als leek denk je dan zal het ergens boven moeten zitten. Dus de installateur kwam weer langs en is nogmaals op zoek gegaan. Hij zei steeds het volgende, ik denk dat het hier zit tegelijkertijd weet ik dat niet zeker. Ik zie nl. geen lek plek en als ik dit knieschot weghaal moet de hele vloer er eerst uit, dus dan moet ik breken en ik weet niet zeker of het probleem dan opgelost is. Waarop ik zei er mag gebroken worden op voorwaarde dat het dan opgelost is. Nogmaals kon men dat niet garanderen. Ik zei ik wil hier over nadenken dus wat mij betreft sluit je alles eerst maar weer aan en wie weet is het door alle werkzaamheden welke al uitgevoerd zijn nu toch goed. De monteur betwijfelde dit. Op 2 juni heeft hij alles weer aangesloten en op 1-9 bij de overdracht was de waterstand nog op hetzelfde niveau als eerst. Dus ook niet een vermindering van 0,1, of 0,2 of 0,3. gewoon niets lager.
De installateur is ca. 8 x geweest. En tussentijds heb ik vaak om een tussenstand van de rekening gevraagd. en ook gevraagd of ze deze op willen maken. Tot op 7-10 niets meer van ze gehoord. ik heb wel 4 x keer een verzoek neergelegd.

8-10 staat de installateur op mijn voicemail of even wil bellen. Natuurlijk wil ik dat want er staat nog een rekening open.

De volgende vraag werd gesteld, ik heb op 28-7 een factuur gestuurd en die is nog niet betaald. Ik gaf aan dat ik deze factuur nog niet had ontvangen. De installateur geeft aan ik weet zeker dat hij verzonden is, en dat geloof ik natuurlijk graag, tegelijkertijd heb ik geen factuur ontvangen. Ook meteen gevraagd wat voor bedrag er open stond en dit is 1214.11. Ik zei daar schrik ik enorm van. dat is een hoog bedrag. En ook aangegeven dat ik diverse keren om tussenstanden heb gevraagd en ook de eind rekening. In overleg sturen ze deze factuur naar mijn nieuwe adres en die ga ik gewoon betalen.

Nu heb ik de volgende vragen:
Bij de verzekeraar heb ik op 1-9 de opstal verzekering opgezegd. De melding heb ik gedaan in januari, ik had nog geen factuur dus kon ook geen schadeformulier indienen en dat heb ik dus niet gedaan.

Is het verstandig om deze schade nog te verhalen op mijn opstalverzekeraar, of zal is het verstandiger om dat niet te doen.
Zij sluiten de factuur af met in afwachting reactie verzekeraar is installatie weer gekoppeld. Lekkage geconstateerd op de 1e verdieping in afwerkvloer. Vloer moet verwijdert worden voor reparatie. terwijl de monteur aangeeft dat hij niet zeker weet of dit het is.

Vraag 2.
Zoals ik al heb aangegeven is de waterdruk van de ketel vanaf 2-6 2021 tm 1-9 niet 2021 helemaal niet verandert. Dus op het moment dat ik de overdracht had was het probleem opgelost. Stel de kopers constateren de komende maanden dat de ketel heel vaak bijgevuld moet worden is dit dan een verborgen gebrek, en kunnen ze dan nog van alles op mij verhalen:
Enerzijds werkte het goed toen ik de overdracht deed, en ik heb een reparatie laten doen van 1214,11 euro. dus ik heb er alles aan gedaan.

graag uw reactie op mijn vragen. Groet,

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag