Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Kunnen we geld terugeisen als verbouwing zolder - bedrijf in gebreke blijft?
In april heb ik via Werkspot een oproep geplaatst voor de verbouwing van onze zolder (isolatie, stuken, kasten plaatsen etc). Hier heb ik reactie op gekregen van onder andere De Groot Timmerwerken & Verbouwingen. Aan hen heb ik de opdracht gegeven in april, maar we hebben op dat moment afgesproken de betalingen contant te doen. Wel is er een offerte opgesteld, waarbij naderhand nog een termijnbetaling afgehaald is die we niet meer hoefden te betalen.
Veel afspraken met de Groot zijn mondeling gemaakt. Het was de bedoeling dat ze snel konden beginnen en ze gaven aan dat dit niet lang hoefde te duren. Wel werd aangegeven dat het werk verdeeld moest worden over meerdere adressen, dus dat ze dit dan zouden verdelen.
In de laatste week van april zijn ze gestart. Omdat er ook gestukt moest worden, is hier door de Groot iemand voor ingehuurd die al snel met het stucwerk en de betimmering kon beginnen. Dit liep langzaam maar gestaag en 10 mei was dit dan ook afgerond. Sinds dat moment heb ik enkele keren telefonisch en via e-mail met de Groot contact gehad, over wanneer men weer verder kon met het werk, maar telkens werd er een ander excuus gemeld. Op 25 mei is de Groot nog 1 uurtje zelf geweest om een stopcontact te verplaatsen, en op 3 juni is hij de sleutel komen ophalen zodat hij gemakkelijker kon komen tussendoor.
De week erna werd aangegeven dat zijn partner (die het stucwerk verricht had) ineens gestopt was en dat hij het nu alleen moest doen en nog meer verdelen. Sinds die tijd is niets meer aan onze zolder gebeurd, terwijl we meerdere malen hebben aangegeven dat de vloer 21 juni gelegd zou worden door een andere partij en we voor die tijd zover mogelijk klaar wilden zijn. Vandaag werd wederom gemeld dat hij ziek was en dat hij even rust nam.
Kunnen we hier iets mee? We willen graag onze zolder afronden, kunnen we geld terugvragen of juridisch iets ondernemen?
Veel afspraken met de Groot zijn mondeling gemaakt. Het was de bedoeling dat ze snel konden beginnen en ze gaven aan dat dit niet lang hoefde te duren. Wel werd aangegeven dat het werk verdeeld moest worden over meerdere adressen, dus dat ze dit dan zouden verdelen.
In de laatste week van april zijn ze gestart. Omdat er ook gestukt moest worden, is hier door de Groot iemand voor ingehuurd die al snel met het stucwerk en de betimmering kon beginnen. Dit liep langzaam maar gestaag en 10 mei was dit dan ook afgerond. Sinds dat moment heb ik enkele keren telefonisch en via e-mail met de Groot contact gehad, over wanneer men weer verder kon met het werk, maar telkens werd er een ander excuus gemeld. Op 25 mei is de Groot nog 1 uurtje zelf geweest om een stopcontact te verplaatsen, en op 3 juni is hij de sleutel komen ophalen zodat hij gemakkelijker kon komen tussendoor.
De week erna werd aangegeven dat zijn partner (die het stucwerk verricht had) ineens gestopt was en dat hij het nu alleen moest doen en nog meer verdelen. Sinds die tijd is niets meer aan onze zolder gebeurd, terwijl we meerdere malen hebben aangegeven dat de vloer 21 juni gelegd zou worden door een andere partij en we voor die tijd zover mogelijk klaar wilden zijn. Vandaag werd wederom gemeld dat hij ziek was en dat hij even rust nam.
Kunnen we hier iets mee? We willen graag onze zolder afronden, kunnen we geld terugvragen of juridisch iets ondernemen?