Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Kosten gebreken glasvezel verhalen bij KPN?

Ik heb KPN glasvezel thuis. Dit werkt nu al vanaf afgelopen vrijdag niet meer, meteen gebeld met KPN, gedaan wat ze gevraagd hebben en maandag is er een monteur geweest die het niet opgelost kreeg. Nu is het wederom wachten op een andere monteur/oplossing.
Ik heb in de tussentijd meerdere data pakketten aangezet via mijn mobiel abonnement om mijzelf te voorzien van internet (i.v.m. cursussen en tv voor mijn zoontje). Nu wil ik deze kosten verhalen bij KPN, hoe moet ik dit gaan doen? Ik heb gelezen dat ik maar een klein gedeelte van de gemaakte onkosten vergoed krijg:
''De vergoeding is gekoppeld aan uw maandelijkse abonnementskosten. Duurt de storing tussen de 12 en 24 uur? Dan hebt u recht op één dertigste deel van uw maandelijkse abonnementskosten met een minimum van € 1,-. Voor elke 24 uur daarna, komt er één dertigste deel bij.''
Ik ben benieuwd wat mijn rechten zijn en of ik hier iets mee kan.
Ik heb nu 1 x 30 euro aan data en 1x 20 euro aan data extra bij moeten kopen en de storing is nog niet opgelost (dus de kosten gaan nog oplopen).

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Het klinkt als een behoorlijk frustrerende situatie waarin je je bevindt. Met betrekking tot jouw vraag over het terugvorderen van de door jou gemaakte extra kosten voor data, zou ik je de volgende oriënterende zaken adviseren:

1) Consumentenrecht: Als consument geniet je in Nederland een goede bescherming. In dit geval is de overeenkomst die je hebt met KPN van toepassing. In die overeenkomst zijn mogelijk de voorwaarden en bepalingen vastgelegd over wat er gebeurt in geval van storingen. Dit zou je eerste referentiepunt moeten zijn.

2) Breng KPN op de hoogte: Zorg ervoor dat je alle ongemakken en extra kosten onmiddellijk aan KPN meldt. Bij voorkeur doe je dit schriftelijk, zodat je een bewijs hebt van de communicatie.

3) Extra kosten: Als er door de storing extra kosten zijn gemaakt, kunnen er verschillende factoren meespelen in termen van of deze kunnen worden verhaald. In de voorwaarden van KPN staat inderdaad dat je een vergoeding krijgt gebaseerd op jouw maandelijkse abonnementskosten. Of de extra kosten voor extra data hier ook onder vallen, hangt mogelijk af van de specifieke bewoordingen in het contract en de algemene voorwaarden.

Om inzicht te krijgen in jouw specifieke situatie en de geldende voorwaarden, raad ik je aan om een juridisch expert te raadplegen naast de oriënterende informatie die ik je heb verstrekt. Een juridisch expert kan je van een specifiek en volledig advies voorzien gebaseerd op alle relevante informatie en de toepassing van het Nederlands recht.
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag