Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Kosteloos keukenaankoop annuleren?
Toen we een keuken zochten, hebben we een 3-tal keukenzaken bezocht. 1 keukenzaak had het blad wat wij wilden in de showroom liggen en daarvoor zijn wij door gegaan bij deze zaak. De verkoper en tevens eigenaar van deze zaak heeft alles uitgewerkt en gezegd: voor deze prijs maak ik voor jullie de keuken die jullie willen. We waren daar voor de 4e keer en hebben daar toen een handtekening gezet voor de prijs en onderop staat geschreven dat het om een ‘opdracht’ gaat. Hij geeft aan dat we in de vervolgafspraak de details met zijn dochter uitwerken (aansluitingen bv en stopcontacten enz). Klonk goed.
Toen we vervolgens bij zijn dochter zaten en wij aan tafel zaten bij het keukenblad dat wij hadden aangewezen, geeft zij aan dat dat niet het blad is wat haar vader heeft opgeschreven. Dat hij een goedkopere variant heeft opgeschreven en dat het blad wat wij aanwijzen veel duurder is. Ze ging prijs opvragen en laat weten via de mail dat het blad 2580 euro duurder is dan het aangeboden blad en wordt als ‘meerprijs’ via de mail aangeboden. Wij voelen ons misleid door een joviale overtuigende verkoper die voordoet alsof het helemaal volgens onze wensen gemaakt zal worden wat vervolgens helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik heb telefonisch aangegeven dat we dit niet kunnen accepteren en we er een naar gevoel aan over hebben gehouden en daarom samen niet verder willen. Hij geeft aan dat wij hem verkeerd zouden hebben begrepen en dat hij er wel wat over gezegd zou hebben in de trant van ‘dit blad kan ik in deze prijscategorie aanbieden’ en dat annuleren niet zomaar kan: “omdat wij ons bedenken”. volgens hem kunnen we niet zomaar eronder uit en gaat hij met zijn dochter overleggen. Nu zijn wij bang dat zij annuleringskosten gaan vragen van 30%.
Ik heb vervolgens via de mail ons verhaal toegelicht en onze hoop uitgesproken dat we gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen om de overeenkomst kosteloos te annuleren. Hopelijk gaan ze hiermee akkoord, maar wat kunnen we nog als ze hier niet mee akkoord gaan?
Toen we vervolgens bij zijn dochter zaten en wij aan tafel zaten bij het keukenblad dat wij hadden aangewezen, geeft zij aan dat dat niet het blad is wat haar vader heeft opgeschreven. Dat hij een goedkopere variant heeft opgeschreven en dat het blad wat wij aanwijzen veel duurder is. Ze ging prijs opvragen en laat weten via de mail dat het blad 2580 euro duurder is dan het aangeboden blad en wordt als ‘meerprijs’ via de mail aangeboden. Wij voelen ons misleid door een joviale overtuigende verkoper die voordoet alsof het helemaal volgens onze wensen gemaakt zal worden wat vervolgens helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik heb telefonisch aangegeven dat we dit niet kunnen accepteren en we er een naar gevoel aan over hebben gehouden en daarom samen niet verder willen. Hij geeft aan dat wij hem verkeerd zouden hebben begrepen en dat hij er wel wat over gezegd zou hebben in de trant van ‘dit blad kan ik in deze prijscategorie aanbieden’ en dat annuleren niet zomaar kan: “omdat wij ons bedenken”. volgens hem kunnen we niet zomaar eronder uit en gaat hij met zijn dochter overleggen. Nu zijn wij bang dat zij annuleringskosten gaan vragen van 30%.
Ik heb vervolgens via de mail ons verhaal toegelicht en onze hoop uitgesproken dat we gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen om de overeenkomst kosteloos te annuleren. Hopelijk gaan ze hiermee akkoord, maar wat kunnen we nog als ze hier niet mee akkoord gaan?