Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Klacht internetprovider?

Ik ervaar meerdere keren een onderbreking van mijn internetverbinding. De klantenservice van mijn dienstverlener is enkel bereikbaar via de chat, waar mij herhaaldelijk is medegedeeld dat men geen oplossing kan bieden. Mijn werkzaamheden ondervinden hinder, ik ben beperkt in mijn mobiliteit zonder navigatie in mijn auto, en ik dien herhaaldelijk gebruik te maken van openbare ruimtes voor internettoegang. Daarenboven is er geen restitutie verleend.

Het is begrijpelijk dat u gefrustreerd bent over deze situatie. In uw geval kunt u een aantal stappen ondernemen.

Allereerst, heb je als consument bepaalde rechten op basis van het contract dat je hebt met je internetprovider. Deze dienst moet geleverd worden zoals overeengekomen. Als dit niet het geval is, bijvoorbeeld omdat de geleverde internetsnelheid structureel (veel) lager is dan beloofd, dan is er sprake van een wanprestatie.

1. Schriftelijke Klacht: Zorg dat u eerst een formele, schriftelijke klacht indient bij uw provider. Vermeld hierin uitgebreid de problemen die u ondervindt en stel een redelijke termijn waarop de problemen moeten worden opgelost.

2. Geschillencommissie: Is uw provider aangesloten bij de geschillencommissie telecommunicatiediensten en komt u er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht ook daar voorleggen. Let wel op dat er kosten verbonden zijn aan het voorleggen van een klacht bij de geschillencommissie.

3. Contract ontbinden: Als de provider na een redelijke termijn geen oplossing biedt, kunt u mogelijk uw contract ontbinden. Dit is echter wel afhankelijk van de specifieke omstandigheden en de inhoud van uw contract met de provider.

4. Schadevergoeding: In sommige gevallen kunt u mogelijk een claim voor schadevergoeding indienen. Hiervoor moet u wel aantoonbare schade hebben geleden door de betreffende problemen.

Het is belangrijk om te onthouden dat deze stappen over het algemeen genomen moeten worden, maar iedere situatie is uniek. Het is daarom raadzaam om in dit geval contact op te nemen met een jurist of advocaat om u bij te staan in dit proces."
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag