Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Keuken betaald, maar niet geplaatst wegens corona. Wat kan ik doen?

Vorig jaar september/oktober kregen wij een brief van de woningstichting dat er een keukenrenovatie plaats ging vinden. Twee weken later zat er een mevrouw van Keukenbedrijf aan tafel om de keuken uit te tekenen. Standaard keuken krijgen we van de woningstichting. Wil je uitbreiden, moet je bijbetalen. Wij willen graag alles inbouw zoals koelkast, inductie, oven en vaatwasser. Geregeld met die vrouw. Binnen een paar dagen moest het bedrag betaald zijn. Dit was omdat de keukens in week 47 en 48 van 2020 geplaatst zouden worden. Dat was 3 weken later. Als er niet betaald werd, zou de keuken niet in productie gaan. Wij hebben netjes betaald. Twee weken later contact opgenomen met de woningstichting wanneer de brief met de planning kwam, want week 47 zou week later zijn en hadden nog niks gehoord. Toen werd ons ineens verteld dat de keukenrenovatie niet doorging ivm corona. Zou niet veilig genoeg kunnen. Waarom stuur je dan een brief in coronatijd? Nu zijn we half jaar verder ( april 2021) en de keuken is nog steeds niet geplaatst. Geld is weg en hebben er niks voor terug!!

Is de levering uitgesteld ? Want in dat geval heeft u gewoon recht daarop zodra het weer veilig werken is, in het andere geval moet u uw betaling terugvorderen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De keuken staat al sinds vorig jaar oktober klaar in magazijn om geleverd te worden maar omdat woningstichting geen akkoord geeft kunnen hun niet uitleveren


De vraag is dus of uw verhuurder terecht en op juridische gronden uitstelt, de levering, heeft u al een verklaring daarvoor, bijvoorbeeld de aannemer heeft het uitgesteld waardoor verhuurder zelf ook in overmacht is?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Nee aannemers willen wel renoveren. De verhuurder houd het tegen met als reden de corona. Terwijl overal keukens worden geplaatst en aannemers overal aan werk zijn..
In december hebben wij brief gehad van verhuurder dat de renovatie niet doorgaat ivm corona en zodra planning klaar is, wij bericht krijgen. We worden op geen ene wijze op de hoogte gehouden. Geld is geïncasseerd maar niet fatsoen om ons te informeren, terwijl ze na elke persconferentie een overleg hebben dag er na..


Dan zou u uw verhuurder in gebreke kunnen stellen vanwege een niet nakoming dat een gebrek is aan het gehuurde. U geeft dan een redelijke termijn voor nakoming. Ik kan u daarbij behulpzaam zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag