Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Kan ik nog aanspraak maken op garantie bij opschorten betaling?
Het bedrijf Duits Isolatie uit Nijmegen heeft in het voorjaar mijn spouwmuren geïsoleerd. Het isoleren is gebeurd bij slecht weer (wind en regen). Direct na de werkzaamheden heb ik de factuur ontvangen die ik nog niet heb betaald. (Ook nog geen herinnering ontvangen). Ik heb deze factuur nog niet betaald omdat ik nu allerlei vlekken op 2 gevels van mijn woonhuis (uitgelopen isolatie) heb en ook zijn er allerlei vlekken op mijn nieuw gelegde oprit. (intrekkend cementvoegsel) ivm het op sommige plekken opnieuw moeten voegen van de gevel door dit bedrijf.
Direct hierna heb ik allerlei foto's gestuurd naar het bedrijf en meerdere mailtjes en telefoontjes gepleegd om dit opgelost te krijgen. Na meerdere weken heb ik uiteindelijk contact gehad met een medewerker die aangeeft dat het allemaal schoongemaakt gaat worden en dat dit ingepland gaat worden.
Daarna weer wekenlang niets gehoord. Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef de betaling van de factuur "op te schorten" vanwege bovenstaande redenen.
Vrij snel daarna (3 dagen) contact gehad met een medewerker (waaraan ik ook weer de foto's heb moeten opsturen) en deze medewerker geeft aan "de foto's liegen er niet om" en dat dit opgelost gaat worden. Hij zou het laten inplannen. Dit laatste contact is op 30 maart geweest.
Wij zijn nu weer 10 weken verder maar ik heb nog steeds niets gehoord. (Uiteraard zal ik ook de factuur niet betalen totdat dit is opgelost).
Mijn vraag aan jullie is de volgende: Nu stel je voor ik krijg doordat geïsoleerd is vochtplekken in mijn huis. Volgens het contract met dit bedrijf heb ik dan 10 jaar garantie dat dit door hun verholpen gaat worden. Zijn zij verplicht deze garantie ook te leveren als wij in een conflict terecht komen?
Ik heb nl. het idee dat het schoonmaken van de gevel en de oprit voor hun even duur zal zijn dan het innen van de factuur en dat ik daarom van hun niets meer verneem en dat het contact daardoor ook zo ontzettend stroef verloopt.
Direct hierna heb ik allerlei foto's gestuurd naar het bedrijf en meerdere mailtjes en telefoontjes gepleegd om dit opgelost te krijgen. Na meerdere weken heb ik uiteindelijk contact gehad met een medewerker die aangeeft dat het allemaal schoongemaakt gaat worden en dat dit ingepland gaat worden.
Daarna weer wekenlang niets gehoord. Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef de betaling van de factuur "op te schorten" vanwege bovenstaande redenen.
Vrij snel daarna (3 dagen) contact gehad met een medewerker (waaraan ik ook weer de foto's heb moeten opsturen) en deze medewerker geeft aan "de foto's liegen er niet om" en dat dit opgelost gaat worden. Hij zou het laten inplannen. Dit laatste contact is op 30 maart geweest.
Wij zijn nu weer 10 weken verder maar ik heb nog steeds niets gehoord. (Uiteraard zal ik ook de factuur niet betalen totdat dit is opgelost).
Mijn vraag aan jullie is de volgende: Nu stel je voor ik krijg doordat geïsoleerd is vochtplekken in mijn huis. Volgens het contract met dit bedrijf heb ik dan 10 jaar garantie dat dit door hun verholpen gaat worden. Zijn zij verplicht deze garantie ook te leveren als wij in een conflict terecht komen?
Ik heb nl. het idee dat het schoonmaken van de gevel en de oprit voor hun even duur zal zijn dan het innen van de factuur en dat ik daarom van hun niets meer verneem en dat het contact daardoor ook zo ontzettend stroef verloopt.