Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Kan ik koop auto ontbinden?
Graag zou ik uw advies en hulp ontvangen tot het ontbinden van de koop van onze auto.
De betreffende auto (kia rio van 2 jaar oud) hebben wij op 22 oktober aangeschaft.
Op 25 november was onze eerste melding van een defect aan de auto. Deze melding hebben wij via whatsapp naar de verkoper gestuurd.
Op 18 december was de tweede melding (de auto schokt/trilt bij het constant rijden op een snelheid. Ook gaat het motor management lampje branden).
Op 28 december heb ik gemaild naar de vestiging maar hier geen reactie op gekregen. Ook was de verkoper telefonisch niet bereikbaar.
Vervolgens heb ik op 4 januari via whatsapp aan de verkoper gemeld dat er nog steeds problemen zijn en gevraagd of wij naar een andere kia dealer mogen gaan (T.) De verkoper gaf aan dat dit geen enkel probleem zou zijn, want 'ik heb immers bij alle kia dealers garantie', aldus de verkoper.
Op 8 januari is de kia pechhulp voor de eerste keer geweest. Deze monteur constateerde dat zowel cilinder 1 als 2 missfire aangaf. Deze pechhulp heeft de bobine schoon gemaakt omdat hier vet tussen zat.
Op 24 januari heeft T. het motorblok een update gegeven en zou het probleem verholpen moeten zijn. Helaas was ik nog onderweg naar huis en begonnen de reeds gemelde klachten weer opnieuw.
Direct de dag erna (25 januari) is de auto weer naar T. gegaan voor reparatie. Deze keer zijn de bougies vervangen. (Deze zagen er niet meer uit terwijl de auto gekocht is met een grote beurt). Helaas begon ook nu op de terugweg de auto weer te schokken.
Uiteindelijk is het gelukt om contact te krijgen met de verkoper. Hij gaf aan de auto nu zelf terug te willen nemen voor reparatie en zou mij laten terugbellen om de auto op te halen. De volgende dag kreeg ik een whatsapp bericht dat de auto toch weer terug moest naar T.
De auto is op 30 januari weer naar T. gegaan voor reparatie. Deze keer is bobine 1 vervangen. Ik heb de auto vervolgens opgehaald en ook nu had de auto nog steeds dezelfde problemen. Ik heb toen aangegeven bij H. dat ik de koop wil laten ontbinden. H. gaf aan zelf nog graag een kans te willen krijgen om de auto te repareren. Dit vond ik goed, mits het snel zou gebeuren. Ik zou gebeld worden om de auto op te laten halen, maar dit bleek toch niet mogelijk. Ik moest de auto zelf brengen.
Op 7 februari ben ik voor een second opinion naar A. gegaan. Zij hebben de auto uitgelezen en hieruit kwam dat cilinder 1 missfire had. A. heeft de bobines gewisseld en daarna nogmaals uitgelezen. Toen gaf de auto aan dat cilinder 1&3 missfire. Ook is er een compressie test uitgevoerd maar deze was goed.
Op 8 februari is de auto naar H. gegaan. Hier heb ik aangegeven dat ze even contact konden opnemen met A., maar dit was volgens H. niet nodig. Bij H. zijn toen de overige bobines vervangen. Helaas gaf ook nu weer op de terugweg de auto weer dezelfde problemen aan. Ik heb diezelfde dag weer contact gehad en nu ook weer duidelijk gemaakt dat het vertrouwen in de auto weg is en dat ik graag de koop wil laten ontbinden. Ik zou de volgende dag worden teruggebeld, maar dat is helaas niet gebeurd.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag even contact op te nemen en de volgende dag uiteindelijk zelf even gebeld. De auto is een discussie punt werd toen gemeld. Ze willen de auto nu nogmaals voor reparatie. Dit keer bieden ze wel een leenauto aan.
Ik ben de strijd om contact en de auto zat. Het vertrouwen is er niet meer en ik zit nu al veel te lang zonder auto.
De betreffende auto (kia rio van 2 jaar oud) hebben wij op 22 oktober aangeschaft.
Op 25 november was onze eerste melding van een defect aan de auto. Deze melding hebben wij via whatsapp naar de verkoper gestuurd.
Op 18 december was de tweede melding (de auto schokt/trilt bij het constant rijden op een snelheid. Ook gaat het motor management lampje branden).
Op 28 december heb ik gemaild naar de vestiging maar hier geen reactie op gekregen. Ook was de verkoper telefonisch niet bereikbaar.
Vervolgens heb ik op 4 januari via whatsapp aan de verkoper gemeld dat er nog steeds problemen zijn en gevraagd of wij naar een andere kia dealer mogen gaan (T.) De verkoper gaf aan dat dit geen enkel probleem zou zijn, want 'ik heb immers bij alle kia dealers garantie', aldus de verkoper.
Op 8 januari is de kia pechhulp voor de eerste keer geweest. Deze monteur constateerde dat zowel cilinder 1 als 2 missfire aangaf. Deze pechhulp heeft de bobine schoon gemaakt omdat hier vet tussen zat.
Op 24 januari heeft T. het motorblok een update gegeven en zou het probleem verholpen moeten zijn. Helaas was ik nog onderweg naar huis en begonnen de reeds gemelde klachten weer opnieuw.
Direct de dag erna (25 januari) is de auto weer naar T. gegaan voor reparatie. Deze keer zijn de bougies vervangen. (Deze zagen er niet meer uit terwijl de auto gekocht is met een grote beurt). Helaas begon ook nu op de terugweg de auto weer te schokken.
Uiteindelijk is het gelukt om contact te krijgen met de verkoper. Hij gaf aan de auto nu zelf terug te willen nemen voor reparatie en zou mij laten terugbellen om de auto op te halen. De volgende dag kreeg ik een whatsapp bericht dat de auto toch weer terug moest naar T.
De auto is op 30 januari weer naar T. gegaan voor reparatie. Deze keer is bobine 1 vervangen. Ik heb de auto vervolgens opgehaald en ook nu had de auto nog steeds dezelfde problemen. Ik heb toen aangegeven bij H. dat ik de koop wil laten ontbinden. H. gaf aan zelf nog graag een kans te willen krijgen om de auto te repareren. Dit vond ik goed, mits het snel zou gebeuren. Ik zou gebeld worden om de auto op te laten halen, maar dit bleek toch niet mogelijk. Ik moest de auto zelf brengen.
Op 7 februari ben ik voor een second opinion naar A. gegaan. Zij hebben de auto uitgelezen en hieruit kwam dat cilinder 1 missfire had. A. heeft de bobines gewisseld en daarna nogmaals uitgelezen. Toen gaf de auto aan dat cilinder 1&3 missfire. Ook is er een compressie test uitgevoerd maar deze was goed.
Op 8 februari is de auto naar H. gegaan. Hier heb ik aangegeven dat ze even contact konden opnemen met A., maar dit was volgens H. niet nodig. Bij H. zijn toen de overige bobines vervangen. Helaas gaf ook nu weer op de terugweg de auto weer dezelfde problemen aan. Ik heb diezelfde dag weer contact gehad en nu ook weer duidelijk gemaakt dat het vertrouwen in de auto weg is en dat ik graag de koop wil laten ontbinden. Ik zou de volgende dag worden teruggebeld, maar dat is helaas niet gebeurd.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag even contact op te nemen en de volgende dag uiteindelijk zelf even gebeld. De auto is een discussie punt werd toen gemeld. Ze willen de auto nu nogmaals voor reparatie. Dit keer bieden ze wel een leenauto aan.
Ik ben de strijd om contact en de auto zat. Het vertrouwen is er niet meer en ik zit nu al veel te lang zonder auto.