Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Kan ik de aankoop geïnstalleerde keuken ontbinden?

In Mei 2021 hebben wij een complete keuken gekocht. Deze is in oktober 2021 geplaatst. Bij plaatsen bleek het werkblad beschadigd, dit zou vervangen worden. in November blijkt dat het werkblad niet meer leverbaar is. De keukenzaak heeft ons aangeboden een alternatief te plaatsen maar wij hebben niets geschikt kunnen vinden bij de keukenzaak. Kan ik de aanschaf van de complete keuken ontbinden?

Wat een vervelende situatie. Op basis van de huidige informatie is het moeilijk een concreet antwoord te geven. In zijn algemeenheid spelen hier veel factoren bij mee. Hieronder treft u een aantal vragen aan die van belang kunnen zijn.

Wanneer tijdens het plaatsen raakte u op de hoogte van de schade?
Over wat voor schade gaat het?
Is er vanuit de zaak aangegeven dat vervanging mogelijk was?
Wat is er in de communicatie onderling over en weer aangegeven?
Is het alternatief dusdanig verschillend dat u in dat geval de keuken niet had besteld?
Kunt u elkaar tegemoet komen, bijvoorbeeld door het blad bij een ander bedrijf te bestellen waarbij de kosten door de keukenzaak betaald worden?

Het is namelijk niet in alle gevallen redelijk om de aanschaf van de complete keuken te ontbinden. Als er geen andere mogelijkheden/oplossingen zijn is dit sneller het geval.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag