Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Kan een verzekeraar terugkomen op afspraken die zijn vastgelegd in een offerte en daarmee samenhangende nieuwe polis?
ontvingen wij deze offerte maar omtrent de inhoud waren wij "not amused", zeg maar gerust we zijn ons kapot geschrokken. In deze offerte gaf men zonder blikken of blozen te kennen dat de eerdere offerte uit april 2020 (de offerte dus welke in april 2020 volledig afgehandeld is en waarvan wij de aangepaste polis hebben) niet correct was en dat zij een verkeerde berekening hadden gemaakt. Ze boden hiervoor hun excuses aan maar deelde in deze nieuwe offerte gelijk mede dat het voorbeeldkapitaal vanwege hun misrekening nu geen 100.000,00 euro meer was maar nog slecht 87.348.91 euro. Om weer op het doelkapitaal van 100.000,00 euro te komen op de einddatum van 01-04-2031 bood men ons nu een nieuwe offerte aan waarmee 5000,00 euro zouden moeten storten als extra inleg en de maandpremie zou verhoogd worden van 133,97 p/maand naar 165,00 euro per maand. om zodoende weer op het doelkapitaal van 100.000,00 euro uit te komen op 01-04-2031. U kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat wij hiermee niet akkoord wensen te gaan. Graag willen wij dan ook van u vernemen of de verzekeraar van onze Hybride Hypotheek Verzekering wettelijk/juridisch gezien zich gewoon dient te houden aan de afspraken zoals deze in april 2020 zijn vastgelegd in hun offerte en na betaling van de 6000,00 euro door ons door hun zijn zijn bekrachtigd middels toezending van de nieuwe polis. Mocht onze verzekeraar hier moeilijk gaan doen en wij de zaak voor de rechter willen brengen hoe schat u onze kansen dan in.
Wat van belang is in dit geval is of het aanbod van de bank een voor u maar ook objectief kenbare rekenfout bevatte dat u in alle redelijkheid niet op het aanbod had in mogen gaan zonder uitleg te vragen. Doorgaans is dit echter werk voor een opgeleide bankmedewerker en kan het inzicht niet van een gemiddelde consument gevraagd worden . U doet dan een beroep op een geldig aanbod en geldige aanvaarding ervan omdat u te goeder trouw was. U kunt bij de bank en.of verzekeraar een klacht indienen en vervolgens de afhandeling van de klacht voorleggen aan de Kifid. Alternatief is de gewone rechter. Neemt u daartoe ( beide varianten ) contact met mij op?