Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Kan de bank fraudebetalingen annuleren?

Ik wilde een loodgietersbedrijf vragen om een klusje in ons huis te doen. Op hun website stonden op verschillende plekken rode kadertjes bij de verschillende klussen die zij doen, telkens met hetzelfde telefoonnummer. Via dat nummer kreeg ik een 'monteur' aan huis die binnen een half uur de reparatie deed waarvan ik later merkte dat het niets voorstelde. Hij vroeg om directe betaling via een pasjeslezer, vroeg 2500 euro. Toen ik dat weigerde, ging hij in stappen omlaag naar 1000 euro, zei dat die transactie mislukt was en vroeg mij 500 euro te betalen. Van de NAAM BANK fraudedesk die ik kort daarna belde, hoorde ik dat er 1000 plus 500 euro was betaald. De man van de NAAM BANK beweerde dat dit geen echte fraude was omdat er wel een 'dienst' was verleend. Hij vond het wel een verdacht zaakje. De dag daarna heb ik aangifte gedaan bij de politie met een uitgebreid verslag van wat er was gebeurd. Een paar minuten later kreeg ik al een reactie van de politie die vertelde dat dit soort oplichting vaker voor komt, maar dat dit alleen civiel opgelost kan worden. Ik heb de NAAM BANK directie een brief geschreven met hetzelfde verslag dat ik bij de aangifte had ingediend en hen gevraagd de kwestie te heroverwegen en de twee betalingen alsnog te annuleren. Wat kan ik nog meer doen als de bank hier geen gehoor aan geeft?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag