Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Kan ander bedrijf garantie overnemen?

2 jaar geleden heeft een dakdekker ons dak met spoed gerepareerd. We hebben 5 jaar garantie. Nu willen we in november een warmtepomp op het dak plaatsen. Op 5 mei heb ik telefonisch contact met de dakdekker gehad of hij mijn mails had gezien en antwoord kon geven op de offerte. Sindsdien neemt hij geen telefoon meer op en beantwoordt ook geen mails meer. Zelfs degenen ie de warmtepomp willen plaatsen, hebben al vaker gebeld en gemaild. Ik ben nu in staat om een ander bedrijf in te schakelen om een klein gat in het dak te maken en de garantie bij de dakdekker neer te leggen. Mocht er dan lekkage komen, moet hij het maar gratis komen maken. Hij heeft echt een gebrek in communicatie. Waar doe ik goed aan? Hij reageert zelfs niet op het spoednummer. Dus als er al ooit lekkage zou zijn, zou ik hem toch niet kunnen bereiken. Wat heb ik dan aan garantie? Of kan een ander bedrijf die garantie overnemen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag