Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Juiste handelwijze garantieklus schilder?

Mijn huis is in de zomer van 2019 geschilderd. De schilder, die vanaf 2005 mijn schilderwerk doet, geeft 3 jaar garantie op het schilderwerk. In de zomer van 2022 heb ik hem benaderd vanwege ontstane mankementen aan het schilderwerk. Hij deelde mij mede dat dit binnen de garantietijd valt en dat hij de mankementen zal herstellen.
Hij gaf ook aan in 2022 te gaan stoppen met werken, maar het zou in orde komen, ik hoefde mij geen zorgen te maken. Later belde hij mij dat hij het zelf niet gaat doen, maar dat hij het overdraagt aan zijn opvolger. Ik heb zijn opvolger gebeld en hij gaat het doen. De opvolger kwam er voorlopig niet aan toe en ik stemde er mee in dat hij de garantieklus in het voorjaar 2023 gaat uitvoeren. We hebben een afspraak staan op 9 juni.
Vorige week kwam een kennis bij mij aan de deur om mij te waarschuwen. Zij had ook een garantieklus uit laten voeren door dezelfde opvolger als die ik heb. Na de klus vroeg hij om geld en zij had gezegd dat het niets zou kosten, omdat het in de garantietijd valt. “Niks geen garantie” zei hij de klus kost u 1100,00 euro. Het overviel haar zo en ze heeft betaald. Hij was 2 halve dagen aan het werk geweest. Ze waarschuwde mij opdat mij niet hetzelfde overkomt.
Hoe kan ik op de juiste manier voorkomen dat mij hetzelfde overkomt?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag