Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Ingebrekestelling bedrijf?
Nadat we in mei onze hele huis hebben laten voorzien van kunststof kozijnen en deuren, zijn er een aantal schades geconstateerd. Sindsdien zijn we al bezig om deze gerepareerd te krijgen. Er worden afspraken gemaakt die zonder enig bericht niet worden nagekomen, of ze worden steeds verzet en als er dan eindelijk iemand komt, dan ontbreken de juiste materialen, of er wordt zogenaamd 1 schade verholpen maar het eindresultaat is nog lelijker dan de oorspronkelijke schade.
Inmiddels is er ook al een aantal keren een mail uitgegaan naar de directie, maar hetzelfde resultaat: je hoort helemaal niets en terug bellen doen ze ook niet.
Nu heb ik gehoord dat je zo'n bedrijf dan in gebreke kan stellen, maar wat als ze dáár ook niet op reageren? Wat zijn mijn rechten dan?
Inmiddels is er ook al een aantal keren een mail uitgegaan naar de directie, maar hetzelfde resultaat: je hoort helemaal niets en terug bellen doen ze ook niet.
Nu heb ik gehoord dat je zo'n bedrijf dan in gebreke kan stellen, maar wat als ze dáár ook niet op reageren? Wat zijn mijn rechten dan?
Het is zeker aan te raden de opdrachtnemer ervan op de hoogte te stellen wat voor schade er is. Indien zij in gebreke zijn gesteld en alsnog niet nakomen, zou een gang naar de rechter uitkomst kunnen bieden. Er kan dan een schadevergoeding worden gevorderd, doordat er kosten worden gemaakt om door een derde partij de herstelwerkzaamheden (correct) te laten uitvoeren. Indien u wilt overleggen, bel gerust (tel: 06-49175526).
Mvg,
Silvienne Leito
FerLei Legal