Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Incassobureau incasseert van verkeerde rekening?

NAAM INCASSOBUREAU haalt van af 31-01-2022 een incasso's termijn van mijn rekening. Alleen het geld wat ik heb betaald aan het bedrijf betreft niet rekening die op mijn naam staat. Deze rekening staat op de naam van mijn ex. Toen ik nog met hem samen was heb ik waarschijnlijk ooit een keer een rekening van hem betaald van NAAM INCASSOBUREAU. Deze rekening zou ik volgens NAAM INCASSOBUREAU hebben gescand via een QR-code. NAAM INCASSOBUREAU zegt dat ik de code heb gescand op 21-04-2020 zou hebben gescand, als ik op mijn rekening kijk is er op die datum niks van afgeschreven. Onder tussen heb ik al meer dan 659,67 betaald aan een rekening die dus niet van mij is. Ook heb ik contact gehad met NAAM INCASSOBUREAU hier over. Hun hebben tegen mij aan de telefoon eerst gezegd dat ik me niet druk moest maken, dat hun het zouden uitzoeken en dat dan het geld terug gestort zou worden. Echter is dit natuurlijk niet terug gestort. Alleen kreeg ik een mail terug waar instond dat het mijn eigen schuld is en dat ik het dus zelf moet regelen met mijn ex. Zelf heb ik na dit alles met mijn ex gebeld, hij zegt dat hij nooit een brief of mail heeft ontvangen, waar in heeft gestaan wat zijn aanslag zou zijn voor het desbetreffende jaar. Het bovenstaande bedrag is zonder akkoord van hem of mij afgeschreven van mijn rekening. Standaard procedure bij een machtiging is dat het "verschuldigde" bedrag word afgeschreven en dat deze machtiging weer stop word gezet nadat dit is afgeschreven. Dit is dus duidelijk niet gebeurd. Kortom ik ben hier niet van gediend en alleen ga ik er niet uit komen met NAAM INCASSOBUREAU of mijn ex.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag