Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


In ootje genomen door vliegticket maatschappij?

Onlangs heb ik een vliegticket gekocht en betaald voor een extra service voor omboeken van de ticket naar een andere datum.
Nu heb ik zeer sterk het vermoeden dat ik in de maling ben genomen.
Bij de vliegticket maatschappij heb ik een aankoop gedaan tot een Flexible Ticket.
Hiermee zou je volgens de website voor ongeveer €150,- meer betalen gebruik kunnen maken van de service om je ticket om te boeken naar een andere datum, zonder penalty's en extra kosten. En je zou alleen de eventuele meerprijs betalen van het volgende ticket.
Mijn vlucht stond gepland op 07 augustus jl.
En de week ervoor kwam er een onvoorziene situatie op mijn pad waar ik al enigszins rekening mee had gehouden door bij de aankoop van mijn ticket voor deze Flexible service te kiezen.
Bij het verzoek aan aan de vliegticket maatschappij om mijn ticket om te boeken kreeg ik als antwoord dat ik zelf de luchtvaartmaatschappij moest benaderen om de 'ticket status' te veranderen van 'exchange' naar 'open'.

Dit vind ik apart. En zeker ook omdat ik als een klant en leek in dit jargon dit niet goed begreep.
Hoe raar ik dit ook vond dat ik dit zelf diende te regelen ben ik er na een aantal weerwoorden met de vliegticket maatschappij toch maar zelf achter aangegaan. Met nog maar 24 uur tijd voor de deadline.

Echter kreeg ik de maatschappij niet te pakken.
Bij bellen kreeg ik een voicemail in het Spaans.
Op mijn email werd niet gereageerd.
En op Schiphol hebben ze ook geen winkel staan waar ik eventueel fysiek naar toe had kunnen gaan.
Nu heb ik de vlucht moeten laten schieten en dat kost mij € 750,-
Voor mij in mijn situatie een hoop geld.

Uiteindelijk ontving ik van de week, ver na de vertrekdatum, van de vliegmaatschappij toch nog antwoord op mijn email waarin staat aangegeven dat ze mij niet kunnen helpen omdat mijn vliegticketservice dit voor mij hoort te doen.
Dat je een ticketservice betaalt voor de service zijn immers de normale gang van zaken, zo dacht ik ook toen ik deze mail las.
Ik heb een foto gemaakt van een email en van mijn chatgesprek van de maatschappij waarin ze verklaren dat ze mij niet kunnen helpen met de service waar ik voor betaald heb omdat ik zelf de vliegmaatschappij moet gaan benaderen.
Nu is mijn vraag: wat zijn mijn mogelijkheden om mijn geld retour te krijgen van de vliegticket maatschappij?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag