Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In okt 2012 is bij mij een nieuwe keuken geplaatst. Nu is de kraan defect. Volgens de garantie heb ik recht op een nieuwe. Deze heb ik ook gekregen maar moet ik zelf vervangen. De oude kraan moet retour. Nu is het zo dat ik de kraan vanaf dec in huis heb maar tot op heden wegens omstandigheden nog niemand bereid heb gevonden deze te plaatsen. Eind Jan is telefonisch afgesproken dat de kraan eind feb zeker terug komt. Nu krijg ik echter een mail ban de keukenleverancier dat ik de kraan moet betalen omdat zij van de groothandel geen geld meer terug krijgen en ook de oude kraan niet meer retour nemen. Niets is schriftelijk vastgelegd en er is mij nooit een termijn genoemd waarin de oude kraan retour moest komen.
Kan mijn keukenleverancier mij nu verplichten de kraan te betalen?

Beste vraagsteller,
een kort antwoord op uw vraag volstaat: nee uw keukenleverancier moet de gebrekkige kraan kosteloos voor u vervangen. Als de kraan is geplaatst dient dit opnieuw te gebeuren en de oude kan retour. Als u de kraan zelf moet plaatsen moet het retourneren van de kraan ook kosteloos zijn. De argumenten die de keukenboer gebruikt kunnen waar zijn maar mogen geen invloed hebben op de uitvoering van dwingende wetsbepalingen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag