Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
In november is in onze nieuwe woning een nieuwe keuken geplaatst. Na plaatsing bleek er een putje in de deur van de magnetron/oven combinatie te zitten. Deze deur is ook netjes vervangen. Echter constateerden wij dat er in de nieuw geplaatste deur een deuk zit, deze zit duidelijk in het zicht. Volgens hun garantie hadden wij dit binnen 5 dagen moeten melden. Door het overlijden van mijn moeder zijn wij niet in de gelegenheid geweest om de beschadiging binnen de door hun gestelde 5 dagen te melden. In eerste instantie hadden ze begrip voor de situatie en hebben ze een monteur gestuurd. Echter deze monteur wil de deur niet kosteloos vervangen, omdat we de beschadiging niet binnen 5 dagen hebben gemeld. Zij willen wel een korting geven van 50% op een nieuw te plaatsen deur, wat echter neerkomt op zo'n 150 euro kosten voor ons. Waar hebben wij recht op? Moeten ze de deur kosteloos vervangen of moeten we genoegen nemen met de 50% korting.
Beste vraagsteller,
het betreft een onredelijk bezwarend beding in de algemene voorwaarden want u hebt recht op twee maanden klaagtermijn na de ontdekking, en dit consumentenrecht mag niet worden ingeperkt. (boek 7:23BW). Op het recht op kosteloze vervanging of herstel. Als u de leverancier bovenstaande wil opdragen kan ik voor u een juridische brief samenstellen.