Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In het buitenland heb, volgens mijn telefoonrekening, hoge kosten gemaakt voor dataverbruik. Voor ik naar het buitenland ging ben ik telefonisch geadviseerd door een medewerker van Vodafone. Hij (naam heb ik niet onthouden) heeft me verzekerd dat ik niet boven e 4 mb uit zou komen per dag. Daar zou ik dan 5 euro per dag voor betalen. Nu ben ik dus wel over die limiet gegaan. Nu blijkt dat ik thuis ook ruim over die 4mb per dag ga. Ik heb het advies van de medewerker aangenomen, omdat ik dacht dat hij er verstand van had. Hij is immers medewerker van de Vodafone. Ik blijk dus compleet verkeerd te zijn geadviseerd.
Daarnaast geeft de telefoonrekening aan dat ik op dagen data heb verbuikt, terwijl ik 100% zeker weet dat dit niet geval is.
Toen ik daarover telefonisch contact over opnam, vertelde een medewerker me dat een smartphone soms uit zichzelf verbinding maakt met het inernet. Ook dat dat ik graag vooraf geweten.

Kan ik mijn geld terugkrijgen op basis van een onjuiste informatie die ik van de medewerker heb gekregen voor ik naar het buitenland ging?

Hallo,

Dat zal helaas niet mogelijk zijn. Om in te gaan op de laatste stelling, een smartphone maakt inderdaad regelmatig uit zichzelf verbinding met het internet, tenzij u deze functie uitzet.

Wat betreft het eerdere advies van de medewerker het volgende: naar ik opmaak zal hij u gevraagd hebben wat u zoal doet met uw smartphone en zal hij op grond daarvan een advies hebben gegeven van wat u het beste kunt doen. Dit kwalificeren als een harde toezegging is niet mogelijk, bovendien heef u de verantwoordelijkheid om uw dataverbruik zelf goed in de gaten te houden.




Advocaat

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag