Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


In december werkte ik bij een bedrijf waar slechts 1 auto van de zaak beschikbaar was. Een collega (stagiaire) moest met spoed een boodschap doen voor de zaak en zij heeft mijn auto meegenomen. Helaas heeft ze deze per ongeluk langs een muur gereden, met een schade van meer dan 2500 euro.
Mijn verzekeraar gaf aan dat ik verantwoordelijk ben, aangezien het mijn auto betrof. De verzekeraar van de stagiaire gaf aan dat dit niet onder haar aansprakelijkheidsverzekering valt, met dezelfde reden: mijn auto.
Met de stagiaire hebben we afgesproken dat zij me de terugval in schadevrijejaren mbt de autoverzekering zou betalen. En ik zou de schade dus claimen bij verzekeraar.
Nu geeft de stagiaire aan geen geld meer te hebben, en reageert niet meer op een voorgestelde versoepelde betalingstermijn. Er staat nog ruim 250 euro open.
We hebben de afspraken mbt betalen (inclusief complete bedrag en datum) op papier gezet. Met handtekening erbij. Tevens bestaat er e-mail correspondentie waarin ze aangeeft te zullen betalen.
Heb ik recht op deze betaling? Hoe kan ik haar "dwingen" haar te houden aan haar afspraak?

Ik begrijp dat de betalingsafspraak op papier staat. Daarmee lijkt het een heel eenvoudige zaak. U kunt betaling eisen via de kantonrechter, en daarbij de e-mails overleggen.

Omdat het financiƫle belang eigenlijk het inschakelen van een advocaat te duur maakt kunt u er voor kiezen de zaak zelf voor te leggen aan de kantonrechter die rechtsmacht heeft in de woonplaats van betreffende stagiaire. Als u belt met de griffie van het kantongerecht helpen ze u verder op weg. Dat kan ik als advocaat ook, maar als gezegd, de kosten wegen denk ik niet op tegen het belang.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag