Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In augustus 2010 heb ik een laptop via een instelling besteld en ontvangen. Tot mijn verbazing kreeg ik een week later nog een laptop terwijl ik deze niet besteld heb. Ik heb keurig melding gemaakt van de door hun gemaakte fout. Na een aantal keer doorverwezen te zijn naar verschillende afdelingen binnen de instelling en meerdere malen naar een dure hulplijn gebeld te hebben hadden ze nog steeds geen stappen ondernomen de laptop terug te nemen. Ik heb de laptop in de verpakking gelaten en ergens opgeborgen.
Een jaar later kreeg ik plotseling weer een bericht van de instelling of ik de laptop nog had. Dit maal heb ik wederom keurig gereageerd en leek het er even op dat ze hem op zouden komen halen. Ze stelde voor dat ik tussen 9 en 6 thuis zou zijn op een werk dag. Ik heb eenvoudig aangegeven dat ik het te druk heb om aan deze vraag te voldoen, maar als ze een specifiek tijdstip konden inplannen ik bereid zou zijn voor hen thuis te blijven. Hierna heb ik niks meer van de instelling gehoord.

Ik heb geen zin en tijd om nog meer tijd in het contacteren van de instelling te stoppen. De laptop is echter nog erg goed en bruikbaar. Is het zo dat op een gegeven moment de laptop in mijn bezit is en ik hem dus kan gebruiken. Wat adviseert u?

Beste vraagsteller,
het is zo dat als iemand iets ten onrechte ontvangt door een fout men is beginsel gehouden is dit meteen weer terug te sturen naar de verzender, wel kostloos natuurlijk.
Verjaring van roerende zaken die men niet te goeder trouw in bezit heeft, is tien jaar.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag