Stel vraag

Particulier


in april van dit jaar ben ik gestart met een snackwagen. ik ben naar de bank gegaan om te vragen wat voor verzekeringen ik hier voor nodig had. 1 van de verzekeringen die ik afgesloten heb is een inkomsten derfings verzekering. de medewerkster van de bank wist niet goed hoe dit in te vullen en na telefonisch contact met de verzekeraar, ging ik met een aantal verzekeringen de deur uit. tot mijn grote pech heb ik vorige week een ongeluk gehad met mijn kar net op het moment dat ik minimaal 10 markten in de planning had. de volgende dag direkt naar de bank en tot mijn verbazing zegt nu de verzekering dat een snackkar niet te verzekeren is en dat ze een snackbar hebben verzekerd. dus geen uitbetaling in welke vorm dan ook. u begrijpt dat ik hier zeer boos over ben en ik ben dan ook van mening dat of de bank of de verzekering hiervoor aangesproken kan worden. de medewerkster van de bank heeft schriftelijk aan de klachten afdeling medegedeeld dat zij de verzekering in overleg heeft afgesloten. hier heb ik ook een copie van. kan ik nu nog iets ondernemen of ben ik al kapot voor dat ik goed en wel begonnen ben?. met vriendelijke groet

Jazeker valt hier wat tegen te beginnen. Dit lijkt sterk op een slecht advies van de verzekeringsadviseur van de bank.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

bedankt voor uw antwoord. ga ik in dit geval naar de bank of naar de verzekering met mijn claim


Ik voorzie dat én de verzekeraar en (vooral) de bank zich aangesproken gaat voelen. Ik verwacht dat de verzekeraar (Interpolis?) u niet hoeft te betalen maar dat de bank (Rabo?, althans de verzekeraar van de bank) uw schade geheel zal dienen te betalen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

ik ben erg blij met dit antwoord.( ing en nationale nederlanden) en wacht deze week mijn klacht af. als dit niet naar tevredenheid is onderneem ik juridische stappen. nogmaals hartelijk bedankt


Een relatief goedkope manier van geschillenbeslechting in dit soort zaken is om de zaak voor te leggen de ombudsman van het KFID. Ik heb ervaring met dit soort zaken dus als u juridische stappen overweegt ben ik graag bereid u bij te staan eventueel op basis van no cure no pay (u betaalt alleen als er schade wordt vergoed)

Beoordeel dit antwoord:

Het vervelende is dat de KiFid geen bedrijven als klager accepteert. Met uw snackkar bent u dan ook gediskwalificeerd om een dergelijk rechtsgang te volgen! Ik meen dat Robert Martens dat best had mogen bedenken, voor hij aansloot met zijn beantwoording. Overigens nog daargelaten dat de KiFid niet de mogelijkheden heeft om uw schadeomvang te bepalen en de rechter daar prima over kan oordelen. Als het gaat om "no profit, no pay, wees ik al op de pagina der website.

Beoordeel dit antwoord:

Eric Horssius heeft mijns inziens al behoorlijk goed aangewezen hoe tegen uw zaak moet worden aangekeken. In aansprakelijkheidszaken van deze aard hanteer ik als regel dat ik zekerheidshalve namens de verzekerde toch zowel tussenpersoon als verzekeraar aansprakelijk houdt. Informatie die de één op tafel legt kan vaak helpen om de claim tegenover de ander hard te maken. Om dezelfde redden dagvaard ik ook vaak beiden tegelijk, ook als ik verwacht dat uiteindelijk de tussenpersoon de fout heft gemaakt.

Omdat dit een zaak is voor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de tussenpersoon verwacht ik dat het incassorisico voor uw claim niet groot zal blijken te zijn. Daarmee is het dus vooral een kwestie van bewijzen dat er een fout is gemaakt en bewijzen wat uw schade is. Daarbij is de berekening van gederfde omzet soms het lastigste punt.

Ook wijs ik op uw schadebeperkingsplicht. Voor zover u uw schade kunt beperken moet u dat ook doen volgens uitgangspunt van de wetgever. Voor de schade die beperkt kon worden heeft u daarom vervolgens geen recht op vergoeding.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag