Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier

Ik wil wat schilderwerk aan mijn huis laten verrichten. Daarvoor heb ik per mail offertes aangevraagd bij 2 klusbedrijven. Bij bedrijf A heb ik gevraagd wanneer deze klusser kon beginnen en dat bleek al vrij snel te zijn. Het bedrijf gaf mij (na mailcontact waarin ik aangaf dat ik wel wat voelde voor deze offerte) aan een schriftelijke offerte te sturen die ik zou moeten ondertekenen. Deze heb ik nooit ontvangen.
Intussen bleek bedrijf B goedkoper te zijn en heb ik bedrijf A per mail aangegeven dat ik niet op de offerte in wilde gaan.
Bedrijf A heeft mij vervolgens per mail een factuur gestuurd voor inmiddels gemaakte kosten. Deze worden echter nergens gespecificeerd en ik heb dan ook aangegeven deze kosten niet te willen betalen. Inmiddels heb ik een aangetekende brief ontvangen waarin wordt gesteld dat ik de kosten moet betalen. Ik heb telefonisch contact gehad met klusbedrijf A. De eigenaar heeft mij aangegeven per mail een ander voorstel te doen, maar tot op heden heb ik deze nog niet ontvangen. Hoe moet ik hier mee omgaan??

De vraag is of er een overeenkomst tot stand is gekomen of dat de onderhandelingen zo ver gevorderrd waren dat u zich niet meer terug kon trekken zonder een vergoeding te betalen. Het is niet uit te sluiten dat door aan te geven wel wat te voelen voor de offerte dat daardoor een overeenkomst tot stand gekomen is in ieder geval dat u niet zonder kosten zich uit de onderhandelingen kon terugtrekken. Anderzijds zou mogelijk ook gesteld kunnen worden dat er nog een schriftelijke offerte gestuurd zou worden en dat de overeenkomst dus tot stand komt als u getekend heeft. U zou aan bedrijf A kunnen laten weten dat u niet getekend heeft en dat er dus geen contract is omdat het nog niet definitief was. Maar voor een goed advies is het noodzakelijk om alle emails en andere berichten te kunnen lezen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag