Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik (vrouw, 47 jaar) werk 7 jarar bij een stomerij inleverpunt. Mijn werkgever had nog een tweede filiaal waar de was gereinigd werd, daarom viel in onder de CAO textielverzorging. Nu inmiddels 3,5 jaar geleden werd het depot waar ik werk overgenomen door een kleermaker, waarna het kledingrepatie / stomerij inleverpunt werd. Ik behield mijn baan met behoud van hetzelfde contract, hetzelfde loon, dezelfde uren. Mijn functie veranderde wel, maar werd nooit benoemd. Naast het helpen van klanten voor stomerij of kledingreparatie, doe ik nu ook de gehele administratie , bel klanten en bedrijven en help de kleermaker met zijn werkzaamheden. Mijn werkgever heeft nu een nieuw contract op laten stellen op aanraden van zijn accountant, waar ik niet mee akkoord wil gaan.

Mijn vragen zijn :
- Wat is de benoeming van mijn functie?
- Onder welke CAO val ik nu, of blijft dat onveranderd in Textielverzorging? ( De accountant van mijn werkgever zegt namelijk dat ik niet onder een CAO val)
- Kan ik eisen dat mijn oude contract gehandhaafd blijft?
- Bij mijn vorige werkgever had ik een inhouding van mijn salaris voor mijn pensioenvoorziening. Bij deze werkgever kreeg ik die inhoudingen na een aantal maanden terug omdat hij geen pensioenregeling voor me had getroffen, met de mededeling dat ik dat zelf moest doen. Is hij dat als werkgever niet verplicht of moet ik het inderdaad zelf regelen?

Ik hoop dat U me wat antwoorden kunt geven.
Bij voorbaat dank voor de hulp

Geachte vraagsteller,
Naar mijn mening leent deze kwestie zich niet voor een goed advies op deze manier. Er zitten te veel aspecten aan die nadere bespreking en bestudering vragen. Aan 'dooddoeners' zoals dat een opvolgend werkgever in alle rechten en plichten treedt bij een overname heeft u niet zoveel, onder meer omdat er inmiddels enige jaren verstreken zijn.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag