Stel vraag

Politie, Justitie

Particulier


Ik krijg al een maan facturen binnen die niet op mijn naam staan maar wel op mijn adres enz. Nu al 4 verschillende namen. Het afleveradres is tevens mijn adres. Ik heb contact gehad met post.nl en we zijn erachter gekomen dat de koerier de pakjes zelf houdt maar wel een bewijs van ontvangst bij zijn werkgever inleverd. Fraude dus. Post.nl geeft aan niks te kunnen doen zolang de verzender ( in dit geval Otto) geen onderzoek start. Otto stuurt mij weer naar de post. Van het kastje naar de muur dus.

Mijn vraag is: De pakjes staan niet op mijn naam. Kan ik toch in de problemen komen doordat er wordt gezegd dat de pakjes op mijn adres zijn bezorgd?

Beste lezer,

U kunt zeker in de problemen komen, al was het maar omdat Otto er vanuit gaat dat de pakjes bij u bezorgd zijn.
Ik adviseer u dan ook strafrechtelijk aangifte te doen van het feit dat er misbruik wordt gemaakt van uw gegevens.
Tevens adviseer ik u een officiele klacht in te dienen bij Post.nl Post.nl is verantwoordelijk voor een goede bezorging, en de postbezorger valt onder hun verantwoordelijkheid. Het feit dat Post.nl simpelweg stelt niks te kunnen doen is dus niet juist, want op het moment dat post.nl weet dat hun bezorger fraudeert, is post.nl verplicht actie te ondernemen.

Sterkte ermee.

Beoordeel dit antwoord:

Ik ben het volledig eens met mijn voorgangster. Ook ik adviseer u aangifte te doen bij de politie en hen te vragen een onderzoek in te stellen. Tevens zou ik een kopie van de aangifte doen toekomen aan de verzender van de pakjes om zo de facturen gemotiveerd te kunnen betwisten.

Ik zou een kopie van de aangifte bijvoegen bij de klacht bij Post.nl en Otto.

Succes!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag