Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Ik huur al enige jaren een woning. Nu lekte mijn fonteinkraantje in het toilet. Woningstichting gebeld en mevrouw vertelde dat het voor eigen kosten was omdat ik geen onderhoudsabonnement had. Alleen bij veroudering valt het onder de ws. Ik uitgelegd dat het een huis is uit 1963 dus behoorlijk verouderd. Zij antwoordde uiteindelijk ik stuur wel een loodgieter. Loodgieter heeft het kraantje gemaakt in een paar minuten. Nu wil het geval dat ook die ochtend het water eraf moest omdat bij mijn benedenburen de woning werd opgeknapt door de ws dus ook ik had geen water.
Toen het water er weer op ging bleef mijn toilet doorstromen, maar de loodgieter was er toch dus gevraagd hoe kan dit hij zei dat zal de vlotter wel wezen, vraag wel even of die vernieuwd mag worden. Loodgieter gebeld na de ws en een accoord gekregen van meneer Piet (zij wisten dat ik geen onderhoudsabonnement had). Rekening gekregen van 77,--
Gebeld naar de ws. hoe kan dit het antwoord was u heeft geen onderhoudsabonnement en meneer Piet had geen accoord mogen geven voor de vlotter dus zelf betalen!!!
Aanmaning gekregen, per mail op gereageerd maar nooit op gereageerd door de ws. Nu een brief gekregen van een incassobureau! Kan dit zomaar?

Geachte vraagsteller,

De loodgieter heeft gebeld en akkoord gekregen. Daarmee is mijns inziens de kous af. Het is dan ook jammer te moeten constateren dat wederom direct een incassobureau wordt ingeschakeld.

Ik zou reageren door middel van een brief aan de woningstichting en het incassobureau, waarin U nogmaals uitlegt hoe de zaak is gegaan en dat U niet tot betaling zult overgaan, omdat er akkoord is gegeven door de woningstichting.

Wellicht dat U een verklaring kunt krijgen van de desbetreffende loodgieter, waarin staat vermeld dat hij inderdaad heeft gebeld en akkoord heeft gekregen. U staat dan nog sterker.

met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag