Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb via internet vliegtickets besteld waarbij de bedragen voor belastingen en toeslagen apart vermeld zijn. Onderaan de web pagina staat dat de "exacte kosten worden weergegeven in het reiskosten overzicht". Na het afsluiten van de overeenkomst en de betaling kom ik erachter dat hiervoor 30% meer in rekening is gebracht! Dit valt voor mij buiten de verwachting die ik redelijkerwijs kon hebben. Kan ik dit prijsverschil alsnog aanvechten?

De reisorganisatie is verplicht om u de volledige kosten te vertellen voordat u de reis definitief boekt. U geeft aan dat u na het afsluiten en de betaling er achter komt dat dit 30 % meer is. Maar dan was u dan toch al duidelijk op het moment van betalen mag ik aannemen. Daar zit dan ook uw zwakke punt. Als u op het moment van betalen al duidelijk was dat u meer in rekening werd gebracht dan overeengekomen was dan had u op dat moment moeten protesteren. Het lijkt er dus meer op dat u niet helemaal goed heeft opgelet op het moment waarop u heeft geboekt en dan is het niet mogelijk om het prijsverschil nog aan te vechten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb 7 "heen" tickets besteld en 7 "retour tickets". Van deze twee verschillende tickets was de prijs ook anders.
Bij het afrekenen heb ik wel de totale prijs gezien, maar naderhand heb ik dit pas door 7 gedeeld en kwam ik erachter dat er echt een groot verschil in zat.
Bij het kopen van kleding ga ik ook uit van de prijzen die op het artikel staan. Als ik 14 stuks koop wordt toch ook niet verwacht dat ik voordat ik betaal, controleer of de kassiere de juiste prijs heeft aangeslagen?1


Als ik het goed begrijp zijn de exacte kosten weergegeven in het reiskostenoverzicht voordat u definitief geboekt heeft. Het probleem is dan dat u vooraf medegedeeld is wat de prijs is en u daarmee akkoord bent gegaan. Juist omdat er vooraf gesteld is dat de exacte kosten in het reiskostenoverzicht worden weergegeven zal de organisatie zich daar achter "verschuilen". Volgens mij is de kans van slagen dus erg klein als u verder actie zou willen ondernemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Op de site van de maatschappij waar ik de tickets heb gekocht is op dit moment het aangeboden bedrag voor dezelfde tickets zelfs verlaagd! Dit is toch misleidend als ze weten dat de prijs 30% hoger ligt!


U kunt uiteraard klagen bij de organisatie waar u geboekt heeft en helpt dat niet dan kunt u klagen bij de reclame code commissie of bij de geschillencommissie Reizen als de organisatie daarbij aangesloten is.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag