Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Ik heb via een webshop een lijnlaser besteld. Dit was ook nog eens een actie twee voor de prijs van een. Na weken wachten werd er een laser geleverd die bij lange na niet lijkt op wat er besteld is. Deze lijkt uit een speelgoed gereedschapskist van een kind te komen. Ook is het er maar één.. De verkoper wilt dat ik het met Track & Trace naar een of ander vaag adres in China stuur op eigen kosten. Nu heb ik de verkoper aangegeven dat ik niet van plan ben om het aankoopbedrag nog een keer kwijt te zijn aan verzendkosten en dat ik van hen verwacht dat dit opgelost wordt. In hoeverre is het mijn recht om eisen te stellen en wat zou een logische vervolgstap zijn? De verkoper blijft bij zijn punt dat het volgens hun regels is.

De verkoper mag wel eisen dat u het product naar een ander adres, in dit geval naar China verstuurt, maar dan moet dit wel op hun kosten gebeuren. In beginsel kunt u het product terugsturen naar de webshop. De verzendkosten dient u alleen te voldoen als vooraf aan u kenbaar is gemaakt dat dit het geval is. Dit betreft alleen als het gaat om een consumentenkoop. Voor ondernemers gelden de algemene voorwaarden zoals overeengekomen. Komt u er samen (nog) niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, dan kunnen wij u bijstaan in deze zaak. Neemt u desgewenst contact met mij op voor overleg. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag