Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik heb via de mail een sportzaal gereserveerd. Het ging om een permanente reservering van november t/m februari voor elke donderdag. De beheerder stuurde mij een mail met de beschikbare data. Ongeveer een week later heb ik gereageerd dat ik akkoord ging met de lijst, als deze nog iets aangepast zou worden. Hierop kreeg ik reactie met de aangepaste versie. Kort daarna heb ik geannuleerd, terwijl hij van te voren per mail aangaf dat annuleren niet mogelijk is.
Hij zei dan ook dat annuleren niet kon waarop ik heb gezegd dat ik nog niet officieel had bevestigd. Hij heeft hier niks meer op gezegd maar ik heb wel elke maand rekeningen gekregen en nu wil hij incasso inschakelen. We hebben nooit een sleutel ontvangen of gebruik gemaakt van de zaal. Wat kan hij ons maken?
Hij zei dan ook dat annuleren niet kon waarop ik heb gezegd dat ik nog niet officieel had bevestigd. Hij heeft hier niks meer op gezegd maar ik heb wel elke maand rekeningen gekregen en nu wil hij incasso inschakelen. We hebben nooit een sleutel ontvangen of gebruik gemaakt van de zaal. Wat kan hij ons maken?
U heeft een groot probleem. U heeft een definitieve reservering van de zaal gedaan. U kunt een dergelijke reservering niet zelf annuleren. Dat kan alleen als de beheerder dat toestaat en die heeft op voorhand al aangegeven dat annulering niet mogelijk is. Dat u geen gebruik heeft gemaakt van de zaal laat onverlet dat u moet betalen want u heeft zelf besloten geen gebruik te maken van de zaal. U kunt wel proberen via onderhandelingen de kosten wat om laag te krijgen.