Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb van de beheerder (vakantiepark) een factuur ontvangen, maar hij wil hier geen onderbouwing van geven. Deze keer gaat het om een voorschot van het water en volgens internetgegevens klopt het tarief niet, maar ook het afvoer van vuilnis weigert hij doorbelaste kosten te onderbouwen. Kan ik hem hiertoe verplichten, wat is mijn recht?

Volgens de wet moet het voorschot redelijk zijn en in verhouding staan tot de totale te verwachten kosten. In ieder geval moet de beheerder u achteraf een overzicht geven van de werkelijke kosten en u kunt dan op een verschil uitkomen zowel negatief als positief dat dan verrekend wordt met het eerstvolgende voorschot.
Maar dan heb ik het over het Nederlandse huurrecht van woningen/kamers.
In ieder geval zou ik proberen om samen met andere gebruikers toch een onderbouwing te eisen. het is niet meer dan redelijk en billijk dat je weet waar de hoogte van een gefactureerd bedrag op gebaseerd is. Schrijf anders met een aantal mensen een aangetekende brief en stel een redelijke termijn waarbinnen hij de gegevens moet verstrekken; geef aan dat je anders juridische stappen onderneemt (als niemand een rechtsbijstandsverzekering heeft zou je de kosten kunnen delen en het risico is dan voor de beheerder dus ik vermoed dat hij dan wel eieren voor zijn geld zal kiezen).

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag