Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


ik heb sinds jaren een rekeningnummer bij de ING (sinds de postbank) nu heeft de ING mijn rekeningnummer geblokkeerd voor de komende 8 jaar, ik kan door deze blokkering ook geen andere rekeningnummer openen, nergens bij geen enkele andere bank. dit is gebeurt omdat de ING mij verdenkt van fraude, ik zou 5000 euro hebben gekregen op mijn rekeningnummer en de eigenaar van het geld heeft daar geen toestemming voor gegeven, ik heb nooit geen fraude gepleegt en heb ook nooit enig 5000 euro gezien op mijn rekening en ook nooit 5000 euro opgenomen of iets dergelijks, ik kan nu geen geld ontvangen, geen geld pinnen, geen geld overmaken

ik heb vele malen gebeld ge-emailt en aangetekend post verzonden, de ING weigert commentaar te geven
ik ben dus vernietigd door deze foute beoordeling

wat zou ik nog kunnen doen?

alvast bedankt

Ik heb onlangs een cliënt bijgestaan in een vergelijkbare zaak met de Rabobank. Ik raad u aan z.s.m. een jurist in de arm te nemen om te bemiddelen. Zeker wanneer er geen sprake is van fraude moet het op te lossen zijn.
Wanneer u wilt dat ik uw belangen behartig, kunt u op de link klikken om rechtstreeks contact met mij op te nemen.

Beoordeel dit antwoord:

Zoals de heer Houben terecht opmerkt is het zaak dat u z.s.m. u van juridische bijstand verzekerd. Dan kan bekeken worden hoe 'hard' de bewijzen van ING zijn. Immers zal ING niet alleen moeten stellen dat u betrokken bent geweest bij een fraude, maar zal zij dit ook moeten bewijzen. Kan zij dit niet bewijzen, dan zal zij uw persoonsgegevens uit het Externe Verwijzingsregister (EVR) moeten verwijderen. Heeft zij wel bewijzen, dan zal bezien moeten worden of dit bewijs van dien aard is dat registratie inderdaad geoorloofd is. Daarbij zal gekeken moeten worden of ING het daarvoor geldende protocol heeft gevolgd.

Los van het voorgaande. Indien u een rekening had als particulier, en dus niet als onderneming, dan dient ING u tenminste - op grond van een convenant dat de banken met elkaar hebben gesloten - in ieder geval een basispakket moeten aanbieden. Dat betekent een betaalrekening, betaal- en pinfaciliteiten. Daaronder valt echter _niet_ rood staan of een credit card.

Gelet op de gevolgen die uitsluiting van het betalingsverkeer met zich brengt adviseer ik u om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met advocaat met ervaring op dit terrein, zodat - mocht dit nodig zijn - op korte termijn een kort geding kan worden gestart.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

ik dank u voor uw gewaardeerde reactie, op het internet circuleren meer van dit soort gevallen. ik blijk niet de enige tezijn
echter met het verschil dat ik wél mijn bankpas in mijn bezit heb, dus er kan geen ander geld hebben gepind
het probleem is, dat ING weigert om commentaar te geven en reageren ook niet op mijn mail en aangetekende post, van de 4 reacties, van advocaten, welke ik heb ontvangen gaan allen over het schrijven van een brief welke mij zo'n 300 euro gaat kosten en welke ook meteen betaald dient te worden en dit is voor het schrijven van een brief
procederen kost gewoon geld en dat heb ik even niet.
nu dus met de rug tegen de muur


Wanneer u niet in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp (dit kunt u nagaan op www.rvr.org) en niet in het bezit bent van een rechtsbijstandsverzekering, dan resteert enkel de mogelijkheid van het inschakelen van een advocaat op eigen kosten. Die kosten kunnen inderdaad snel oplopen, indien u echter wordt afgesloten van het betalingsverkeer, dan leidt dit onherroepelijk tot betalingsproblemen. Mij rest niet anders dan u succes toe te wensen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

ik dank u

vriendelijke groet



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag