Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb n.a.v. mijn garage een onderdeel besteld die vervolgens uit Amerika moest komen. Op de site van de leverancier staat aangegeven dat een dergelijk bestelling niet geretourneerd kan worden. Nu blijkt de garage een verkeerde diagnose gesteld te hebben en is het onderdeel overbodig. Nu wilde ik vragen of ik op wat voor manier dan ook dit onderdeel alsnog kan retourneren.

Alvast bedankt voor de moeite.

Geachte vraagsteller,
Buiten het feit dat er mogelijk Amerikaans recht van toepassing is, vrees ik dat deze "fout" voor uw rekening blijft. Ik adviseer u contact op te nemen met het bedrijf om te bezien of ze uit coulance toestemmen met retourneren, bijvoorbeeld omdat u een ander product moet bestellen aldaar. Ondervindt u problemen: dan mag u mij vrijblijvend contacteren via de direct contact knop. Succes!

Beoordeel dit antwoord:

Als ik het goed begrijp heeft u zelf het onderdeel via interneet besteld in de USA op basis van een diagnose van uw garagebedrijf. De vraag is of op deze koopovereenkomst de nederlandse of de amerikaanse wetgeving van toepassing is. Als de nederlandse wetgeving van toepassing is en u heeft als consuement besteld dan kunt u een beroep doen op de zichttermijn van 7 dagen bij koop op afstand. U kunt dan binnen 7 dagen nadat u het onderdeel heeft ontvangen dit terug sturen. Dit geldt alleen niet als het onderdeel speciaal voor u is gemaakt. U kunt natuurlijk ook uw garage aansprakelijk stellen omdat zij een verkeerde diagnose hebben gemaakt.

Beoordeel dit antwoord:

Beste vraagsteller,
in aanvulling op het bovenstaande antwoord kan het ook nog zo zijn dat u er rechtskeuze is gemaakt voor geheel andere regels dan de Nederlandse of Amerikaanse. Dit is goed denkbaar indien het een internetbedrijf is. U kunt voor het antwoord welk recht eventueel van toepassing is terecht in de terms en conditions, de voorwaarden dus.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Monique en Robert,

Beide bedankt om de moeite te nemen om te reageren.

Inmiddels verder gegaan met jullie advies..
Ik heb een regeling getroffen met de garage.

De eerstvolgende keuringen / reparaties zijn voor hun rekening om zo de kosten de compenseren.

Nogmaals bedankt!!


Verstandige keuze gemaakt.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag