Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Als koper ben je verplicht om de verkoper eerst in de gelegenheid te stellen de telefoon te repareren.
Echter, deze reparatie moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder ernstige overlast voor de koper.
Welke termijn redelijk is en wat ernstige overlast is hangt mede af van de aard van de gekochte zaak.
De termijn van enkele weken die u de verkoper gegund heeft, lijkt me echter zeer redelijk.
U zou de verkoper ook nog kunnen vragen om het toestel te vervangen door een ander nieuw toestel.
Op de site van de consumentenbond vindt u een voorbeeldbrief voor een laatste kans tot herstel of vervanging van een kapot product.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/
Als reparatie binnen redelijke termijn zonder ernstige overlast en vervanging niet mogelijk zijn,
dan heeft u de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden als het mankement daarvoor ernstig genoeg is.
U kunt in dit geval direct tot ontbinding van de overeenkomst overgaan zonder de verkoper eerst in gebreke te stellen.