Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb in een webwinkel een front full lace wig gekocht. Ik krijg een totaal andere pruik binnen totaal geen lace en zo slecht genaait. Ik heb deze webwinkel een email geschreven dat de pruik niet overeenkomt met de afgebeelde fotos.
Na 6 emails heb ik nog geen retouradres. Ik heb later wat revieuws gelezen en die waren behoorlijk negatief. Ze bieden alleen 20€ aan om een nieuwe te maken het bedrag was hoger maar bij iedere email zakken ze.
Ik heb ze al aangemeld bij afm en de conziewijzer.nl.
Ik heb namelijk gevraagd om mijn totaal 201€ terug te storten en dan stuur ik die pruik retour want in mijn ogen zijn het ook bedriegers.
Maar ze sturen alleen maar emails met een niuwe pruik te maken en dan met lace maar dan moet ik weer betalen want ze doen er meeteen een betaallink erbij.
Maar retouradres blijft achterwege.
Ik heb al contact gehad met een incassobureau maar daar moet ik ook nog een 70€ aan kosten betalen om een bedrag van 201€ terug te krijgen.
ik wil eerst mijn geld terug en dan stuur ik die pruik retour.
Wat moet ik hiermee

U hebt recht op kosteloze ontbinding tijdens afkoelrecht. sommige producten zijn daarvan uitgesloten. Dar kan het geval zijn met de pruik als deze uit verpakking is gehaald of speciaal voor u is gemaakt omdat u maten heeft doorgegeven. Dan heeft u recht op herstel dan vervanging dan wederom ontbinding of vernietiging van de overeenkomst door dwaling. Dan in alle gevallen zal u de pruik terug moeten sturen als u uw geld terug wil ontvangen. Zij moeten wel een retouradres opgeven , als zij dat niet doen zijn ze in gebreke gebleven . De kosten van incasso kunt u verminderen door eerst zelf een ingebrekestelling te sturen waarin u sommeert het adres op te geven, daarna kunt u een derde opdracht geven het proces af te ronde met incassokosten. Of dat dan lukt weet ik ook niet, u mag mij benaderen voor meer informatie.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb dit bedrijf gevraagd waar de lace is gebleven dat hoort gewoon in een front lace pruik dit is een pruik die niet op maat gemaakt is maar overal verkrijgbaar zijn alleen de lace de voorkant kan je zelf de haarlijn bijknippen dat is een natuurlijke uitzien. Zij zeiden dat hun dat er uit knipten terwijl dat niet hoort dat doet de klant zelf.
Dus ik krijg een pruik thuis die slecht genaait is en je er totaal niks mee kan. Ik kan dit alleen uitleggen als u het ziet.
En verder de revieuws het blijkt een bedrijf te zijn die de boel oplicht.
Vandaar eerst mijn geld terug dan hun pruik retour.


Ik begrijp het, maar dan zult u eerst kosten moeten maken en de kans is groot dat u alsnog niets terug ontvangt. Daarom kunt u het beste eerst zelf proberen dan een derde partij een incassotraject opstarten. Die derde mag ook uw buurman zijn , maar ook een jurist of advocaat of gespecialiseerd bureau. Ik zou zeker oppassen dat u niet nog meer kosten maakt dan de pruik waard is. Dit omdat u al aangeeft dat het bedrijf niet te vertrouwen is.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag