Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ik heb in de zomer een stacaravan gehuurd op Ameland en volgens het huurcontact gehandeld dus alles bij vertrek schoon nagelaten. Echter, bij ons vertrek was er niemand aanwezig om te controleren of alles nog werkte en schoon was. Nu krijg ik van de eigenaar de mededeling dat de stofzuiger stuk was (er was water ingekomen) en dat ik deze moet betalen. Hij heeft de betaling deels van mijn borg (100 euro) afgehaald maar er blijft nog een schuld van 39 euro over omdat de nieuwe stofzuiger 139 euro kost. Nu is het zo dat wij de stofzuiger niet gebruikt hebben tijdens ons verblijf omdat we bijna niet binnen zijn geweest vanwege het mooie weer. Bij vertrek hebben we wel netjes de bezem door de caravan gehaald. Ik heb dus zelf niet gecontroleerd of de stofzuiger al stuk was voordat wij kwamen en ook niet toen wij weggingen omdat we hem toch niet gebruikten. Mijn probleem is dat ik dus moet betalen voor iets dat stuk is gegaan tijdens mijn verblijf (volgens de opzichter die dus niet kwam controleren terwijl wij er nog waren). Ik vertrouw dit niet helemaal, en al helemaal niet omdat de eigenaar van de caravan pas na drie maanden mij op de hoogte stelt van het probleem nadat ik meerdere malen vraag wanneer ik mijn borg terug krijg. Hij zegt wel de bon van de stofzuiger per post naar mij verstuurd te hebben maar die heb ik nooit ontvangen. Ik vind dit allemaal twijfelachtig en vraag mij af of ik de 39 euro werkelijk moet betalen.

Nee ik adviseer u om die 39 euro niet te betalen. De verhuurder had bij vertrek aanwezig moeten zijn en in ieder geval direct moeten reclameren en niet drie maanden later. Het lijkt er op dat de verhuurder probeert de borg op die manier te houden. Ik zou daarom als ik u was de borg ook nog terug vragen

Beoordeel dit antwoord:

Ik adviseer u de kwestie uit handen te geven aan een incassobureau om de 100 euro borg terug te vorderen. Het lijkt mij, zoals u het vertelt, duidelijk dat de verhuurder u een poot probeert uit te draaien. Wat betreft die 39 euro: niet betalen, wat mij betreft.

Beoordeel dit antwoord:

Gezien het financiële belang: € 139,- adviseer ik schriftelijk (per e-mail met leesbevestiging of per fax, aangetekende brief is wat duur in deze zaak)uit te leggen dat de vordering onterecht is met uw bovenstaande uitleg en de borg terug te eisen. En als u deze niet tergukrijgt of de campingeigenaar geld blijft eisen... de zaak laten rusten. De vordering is te laag om kosten voor te maken.

Beoordeel dit antwoord:

In aanvulling op de gegeven adviezen is het misschien een idee om deze verhuurder te melden dat u uw ervaringen gaat delen via een review-site zoals tripadvisor.nl.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag