Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een wasmachine gekocht in januari bij de xxx in Alkmaar. Deze gaf meteen problemen. xxx voelde zich hier niet verantwoordelijk voor en stuurde mij door naar de fabrikant. Dit kwam in totaal 2 keer voor, waardoor ik zelf een afspraak voor reparatie met de fabrikant heb gemaakt. De problemen waren na de 2 reparaties nog niet opgelost. Ik heb toen met de rechtswinkel gebeld, zij adviseerde mij een brief te sturen naar xxx, aangetekend, met daarin een termijn van 10 werkdagen om met een passende oplossing te komen. Deze is binnen de termijn niet gekomen. Ik begreep dat ik nu mijn koopovereenkomst kan ontbinden. De machine is 3 maanden oud inmiddels. Ik heb een standaard brief op internet gevonden, deze heb ik gemaakt. Kan ik deze zo naar xxx sturen of moet dit ook aangetekend? En moet ik vragen om de machine bij mij thuis op te halen en het geld terug te storten of moet ik het zelf naar de winkel brengen en daar mijn geld contant ontvangen? En moet ik daar dan nog speciaal een afspraak voor maken bij de winkel?

U heeft de goede stappen ondernomen. U kunt er voor kiezen het apparaat terug te sturen of zelf terug te brengen. Wat van belang is, is dat u een bewijs heeft dat u het apparaat heeft teruggegeven. Als u daarna niet het aankoopbedrag en eventuele schadevergoeding terug krijgt, kunt u daarvoor een deurwaarder benaderen of een procedure starten via een wellicht aangesloten geschillencommissie, of een advocaat of jurist.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hallo Bart

Ik heb de brief inmiddels gestuurd (aangetekend) naar het hoofdkantoor. Dit was de brief voor otnbinding, die volgde na de eerste brief voor de oplossing. Block heeft vanmiddag mijn voicemail ingesproken, en aangegeven het niet eens te zijn met mijn brief. Volgens hun is er meerdere malen contact met mij opgenomen en ben ik in de winkel geweest. Ik ben door block 1 keer benaderd (telefonisch) met de vraag de reparatierapporten af te geven in de winkel. Dit heb ik gedaan waarna ik dus niets meer heb gehoord. Ik ben dus niet meerdere malen benaderd. Ik probeerde de block terug te bellen, maar zij waren al gesloten. Dit ga ik morgen dus opnieuw doen. Ben benieuwd wat zij te melden hebben. Mocht dit gesprek op niets uitlopen, dan zal ik zeker mijn rechtsbijstand inschakelen om te zorgen dat de koop alsnog ontbonden wordt, zoals ik in de aangetekende brief gevraagd heb. Ik heb nooit schriftelijke reacties gehad, alleen tot nu toe 2 keer een telefoontje.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag