Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een vraag, ik heb mijn laptop ter reparatie verstuurd naar een bedrijf. Na lange tijd kreeg ik te horen dat de ze de laptop niet kunnen repareren, alleen tegen hogere kosten. Ik ben niet akkoord gegaan en vroeg op retourneren van mijn laptop. Er werden onderzoekskosten gerekend die niet vooraf aan mij gemeld waren. Ik heb deze kosten toch betaald anders zou ik mijn laptop niet terug krijgen. Bij ontvangst van mij laptop, blijkt mijn scherm helemaal los te zitten en beschadigd te zijn. Op de laptop zitten nu allemaal krassen. Enig idee wat ik in deze situatie kan doen?

Beste vraagsteller,
Heeft u de laptop gestuurd naar de verkoper in verband met een beroep op een garantietermijn binnen zes maanden na aankoop? Dan hebt u recht op kosteloos herstel of vervanging namelijk. En natuurlijk ook recht op een apparaat dat weer heel thuiskomt. Een aansprakelijkstelling voor de schade kan dan eigenlijk niet uitblijven.

Stuurde u de laptop naar een reparatiebedrijf zonder tussenkomst van de verkoper; dan moet u dit bedrijf ook aansprakelijk stellen voor de schade in een aangetekende brief.

Als u wat hulp nodig denkt te hebben met het schrijven van een brief naar de verkoper of opdrachtnemer , de juridische stok achter de deur, dan mag u mij vrijblijvend advies vragen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag