Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een via internet gekocht product teruggestuurd naar een bedrijf. Dit bedrijf zou binnen 30 dagen het aankoopbedrag terug betalen maar dit is na 7 weken nog steeds niet gebeurd.
E-mail contact levert tot nu toe niets op. Hoe kan ik dit bedrijf dwingen om het aan hun verplichting te laten voldoen ?

Allereerst raad ik u aan om eventuele stukken die aan kunnen tonen dat u het product hebt teruggestuurd goed te bewaren. Deze kunnen als bewijs dienen dat het product daadwerkelijk is teruggestuurd. Aangezien het e-mail contact niks heeft opgeleverd, raad ik u aan om als volgende stap een ingebrekestelling te sturen. Dit is een brief waarin u de wederpartij een redelijke termijn stelt om aan zijn verplichting te voldoen. Op internet kunt u voorbeelden van een ingebrekestelling vinden. Ik raad u aan deze brief aangetekend te versturen. Als terugbetaling binnen de gestelde termijn nog steeds uitblijft, dan is de wederpartij in verzuim. Eventueel kunt u dan verdere juridische stappen ondernemen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag