Stel vraag

Wonen, Buren

Zakelijk


Ik heb een stratenmakers bedrijf, ik was met een klant overeen gekomen een klus bij hen te gaan doen. Op het moment dat we met de klus zouden beginnen had ik een probleem met mijn personeel, heb de klant ingelicht en de klus willen verzetten naar 3 weken later. Eerder ging voor mij niet, zat helemaal vol. Klant vond het niet leuk maar accepteerde toch via mail, 8 minuten later wederom een mail van de klant dat ze willen annuleren en de aanbetaling terug willen. (25% van het totaalbedrag)
Dit wegens recensies volgens hen waaruit bleek dat dit vaker voorgekomen is. Ik zou persoonlijk niet weten welke recensies, heel vreemd.
Mijn vraag is nu ben ik verplicht de aanbetaling terug te betalen aan de klant? Ik heb voor hen mijn geplande vakantietripje omgeboekt om bij hen de klus te klaren.

Klant is uiteindelijk akkoord gegaan met omzetten van een datum. Vervolgens is het klant zelf die denkt te kunnen annuleren maar zijn reden is niet rechtsgeldig. De opdrachtgever consument mag ten aller tijden een opdracht intrekken onder gehoudenheid de tot dan toe gemaakte kosten te vergoeden, en gederfde winst . Dus uw vordering is in beginsel hoger dan de aanbetaling. Ik kan u helpen dit ook juridisch te maken .

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag